شناسهٔ خبر: 114752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافری خراسان جنوبی برای خدمت به زائران حسینی

جلال زاده.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از استفاده حداکثری ظرفیت ناوگان مسافری استان برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: به منظور خدمت‌رسانی مطلوب به زائران سفرهای اربعین ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌هایی در سطح استان در قالب ستاد استانی اربعین و کمیته های زیر مجموعه و در چارچوب دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  و ستاد اربعین انجام شده و ادامه دارد.

وی افزود: خدمات قابل ارائه به زائرین باید بر اساس شرایط و امکانات موجود به نحو مطلوب صورت گیرد زیرا ممنوعیت سفر زائرین اربعین طی چند سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی باعث شده، امسال شاهد افزایش تقاضای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی  باشیم.

جلال زاده با بیان اینکه در این راستا ۴ جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت با حضور کلیه دستگاه‌های عضو کمیته برگزار شده است، ادامه داد: از ۷ شهریور ماه با آغاز سفرهای اربعین حسینی تمامی ناوگان حمل و نقل مسافر از جمله ۲۶۹ دستگاه اتوبوس، ۱۸۸ دستگاه مینی‌بوس و ۲۶۹ دستگاه سواری کرایه درخدمت زائران و مسافرین اربعین خواهند بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: ایمن سازی محورهای مواصلاتی و ارتقا و بهبود کیفیت خدمات رسانی در پایانه‌های مسافربری استان به زائران نیز در کنار اقدامات تکمیلی دیگر از جمله برنامه‌های بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است که با جدیت هرچه تمام تر پیگیری می‌شود.

جلال زاده تاکید کرد : مسئولین کاروان های زیارتی به منظور استفاده بهینه از  ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی  با برنامه‌ریزی قبلی نسبت به اعزام کاروان های تحت سرپرستی خود از آغازین روزهای اعزام اقدام نمایند تا در زمان ازدحام مسافر خللی در جابجایی اعزام  ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: مهمترین اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  در اعزام زائران کربلای معلی افزایش ایمنی در سفر است که در بحث کنترل‌های فنی و ایمنی ناوگان، مدیران فنی شرکت‌های مسافربری ملزم شده‌اند ناوگان خود را پیش از سفر مورد معاینه فنی قرار دهند و از صحت عملکرد ناوگان اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد مدیران فنی از اولویت های سفر اربعین است، یادآور شد: در این زمینه ناظران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نمایندگان پلیس راه بر حسن اجرای این کار نظارت خواهند کرد و به شکل تصادفی برخی از اتوبوس‌ها را مورد بازدید قرار می‌دهند.

جلال زاده ادامه داد: کاروان های زیارتی می توانند از مجتمع های خدماتی رفاهی که دارای امکانات مناسبی میباشند به منظور توقف های مورد نیاز بین راهی  استفاده نمایند.

وی خاطر نشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران و زائرین  در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای اربعین در استان خراسان جنوبی خواهد بود.