شناسهٔ خبر: 114755 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

تخصیص ۹۹ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای راه‌های خراسان جنوبی

جلال زاده.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور برای راههای خراسان جنوبی ۹۹ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به تصویب ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه‌های روستایی در سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: از این مقدار ۴۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۲۰۰ میلیارد تومان قیر توسط وزارت راه و شهرسازی تا سال ۱۴۰۳ مصوب شده است.

وی افزود: تاکنون از این اعتبار، ۸۹ میلیارد تومان (یعنی ۱۵ درصد اعتبارات مصوب) به این اداره کل ابلاغ شده که از محل آن، راه پنج روستای استان به طول ۲۲ کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تکمیل و مورد استفاده بهره برداران قرار گرفته است.

جلال زاده ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات سفر استانی، ۴۴ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد که هدف‌گذاری این است که تا پایان سال ۱۴۰۵ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالت برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه طول راه‌های استان ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است، تصریح کرد: از این میزان ۷۶۸ کیلومتر بزرگراه، ۱۲۱۰ کیلومتر راه اصلی، ۳۳۴۷ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: طول راه‌های روستایی آسفالت استان ۵۸۹۸ کیلومتر با شاخص طولی ۵۱ درصد است که در صورت آسفالت کل ۴۶۰ کیلومتر راه روستایی خاکی استان، شاخص طولی به ۵۵ درصد یعنی به شاخص میانگین کشوری می رسد.

جلال زاده با اشاره به تصویب ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان در سفر رئیس جمهور ادامه داد: از این مبلغ ۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، ۲۰ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی و ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع مالی استانی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مصوب شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون از این مبلغ ۱۰ میلیارد تومان (یعنی ۲۰ درصد اعتبارات) از محل منابع ملی به این اداره کل ابلاغ که از محل آن، رفع ۲ نقطه حادثه‌خیز، تبدیل یک آبنما به پل در محور سرایان - بیرجند و تعریض ۱۲ دستگاه پل در سطح محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۳۱ نقطه حادثه‌خیز مصوب وجود دارد خاطرنشان کرد: از این تعداد تاکنون ۱۳ مورد رفع و ۶ مورد در دست اجراست که ۶۱ نقطه پرتصادف نیز در استان احصا و برای تصویب به تهران ارسال شده است.