شناسهٔ خبر: 114813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

همدان اولین استان در جذب صد در صدی سهمیه قیر در حوزه بازآفرینی

ستاد بازآفرینی همدان2 معاون مسکن و ساختمان اداره کل عنوان داشت: در یک پروسه دو ماهه کار جهادی در سطح استان انجام شد و همدان اولین استان در سطح کشور بود که جذب صد در صدی سهمیه قیر در حوزه بازآفرینی را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (همدان)، مجید صالحی امیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری بیان کرد:  در دستورالعمل جدید تدوین شده برای سندهایی با جمعیت زیر ۵۰۰ هزار نفر تصمیم گیری ها و پیشنهادات در ستادهای استان تصویب می شود که از این فرصت می توان برای محلات هدف بازآفرینی در شهرستان هایی که هنوز این مهم انجام نشده استفاده کرد.

وی با اشاره به جذب سهمیه قیر به مبلغ ۱۱.۵ میلیارد تومان بیان کرد:  در سالجاری نیز شاخص های تعریف شده برای اختصاص سهمیه قیر بر مبنای ساخت مسکن است به همین دلیل تعداد پروانه های ساخت صادر شده از اهمیت بالایی برخوردار است .

وی تاکید کرد: از شهرداری درخواست داریم ضمن تسهیل فرآیند صدور پروانه اطلاعات دقیق در این خصوص را برای جذب حداکثری در اختیار ستاد قرار دهد.

صالحی در ادامه ضمن تشریح اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان داشت: در سال۱۴۰۰ تعداد ۲ هزار و ۶۸۸ طرح مصوب در کمیته استانی انجام شده که تعداد یک هزار و ۳۳۹ طرح برای اخذ وام به بانک معرفی و تاکنون ۴۰۰ فقره پرداخت وام انجام شده است.

وی ادامه داد: از محل تبصره ۱۸ اعتبار ۳۲ میلیارد تومان و از محل اعتبارات ۰۰۱ و ۰۰۳ نیز ۲۴ میلیارد تومان جذب شده است.

صالحی در پایان خاطرنشان ساخت : مطابق بند الف ماده ۵۹ برنامه بودجه کلیه دستگاه های عضو ستاد باید ۳۰ درصد اعتبارات خود را در محلات بازآفرینی هزینه کنند که امیدواریم دستگاه های اجرایی عضو ضمن انجام این که گزارش اقدامات خود را به ستاد تحویل نمائید.

در این جلسه کارگروه های شهرستانی موظف شدند به طور مستمر جلسات را برگزار نموده و گزارش این جلسات توسط فرماندار در ستاد استانی مطرح شود.