شناسهٔ خبر: 114833 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در راس یک هیات بلندپایه؛

وزیر بنادر و کشتیرانی هند وارد تهران شد

دیدار وزیر بنادر و کشتیرانی و آبراهه های هند در صدر یک هیات بلند پایه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد.

به گزارشپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، سارباناندا سونوال وزیر بنادر و کشتیرانی و آبراهه‌های هند را در این سفر، برخی مدیران بنادر این کشور از جمله سونیل موکوندان مدیرعامل شرکت IPGL همراهی می‌کند.

بازدید از پایانه‌های بندری و تجهیزات و تاسیسات بندر چابهار، نشست مشترک با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و امضای سند همکاری عملیاتی دو کشور در حوزه‌های حمل و نقل و بنادر و دریانوردی و ملاقات با برخی مقامات دولت از مهمترین برنامه‌های وزیر بنادر و کشتیرانی و آبراهه‌های هند در سفر به کشورمان است.

علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان استقبال از، سارباناندا سونوال ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو کشور با توجه به روابط دیرینه در تمام ابعاد از جمله همکاری‌های دریایی و بندری افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر وجود زمینه برای مشارکت هند در پروژه‌های مختلف از جمله توسعه بندر چابهار تاکید و اعلام کرد: توسعه بندر چابهار می‌تواند به افزایش همکاری‌های سه جانبه بین ایران، افغانستان و هند کمک کند.