شناسهٔ خبر: 114847 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی خبر داد:

رگبار باران طی امروز و فردا در برخی از استان‌ها / کاهش کیفیت هوا و دید افقی در نوار شرقی و جنوب غرب و غرب کشور طی پنج روز آینده

باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌های رگباری طی امروز و فردا در برخی از استان‌های کشور از خیز ش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در نوار شرقی و جنوب غرب و غرب کشور خبرداد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست و نهم مردادماه و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی امروز و فردا در مناطقی از شمال غرب و جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و استان‌های البرز، تهران و مازندران و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران به شکل رگبار خواهد بود که گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

رفیعی ادامه داد: روز دوشنبه ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از غرب هرمزگان و جنوب استان‌های فارس و بوشهر این شرایط را خواهند داشت.

وی توضیح داد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه ارتفاعات البرز مرکزی این شرایط را تجربه خواهند کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی  پنج روز آینده درنوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

رفیعی افزود: طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه مناطقی از جنوب‌غرب و غرب کشور با پدیده غبار مواجه خواهند شد که این پدیده سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی طی پنج روز آینده آب‌های شرق دریای عمان مواج پیش بینی می شود البته در روزهای یکشنبه و دوشنبه شرق تنگه هرمز هم این شرایط را دارد. آبهای دریای خزر از امروز تا روز دوشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی بیان کرد: تهران نیز امروز آسمانی صاف همراه با وزش باد دارد و فردا نیز شرایط جوی  به همین شکل خواهد بود.

وی اعلام کرد: بیشنیه دمای تهران امروزدر گرمترین ساعت به ۳۴ درجه بالای صفر خواهد رسید و فردا یک درجه کاهش خواهد داشت. کمینه دما فردا در پایتخت ۲۳ درجه بالای صفر پیش بینی شده است.