شناسهٔ خبر: 114848 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شد؛

ارتقای شاخص‌های توسعه در شهرستان ارومیه/ بهره‌گیری از ظرفیت بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان ارومیه گفت: برنامه‌های حمایت از تولید مسکن باکیفیت در شهرستان ارومیه با تمرکز بر توسعه شهر جدید گلمان همسو با پروژه‌های راهسازی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو به تکمیل بزرگراه ارومیه_سرو و نقش این گذرگاه بین‌المللی در مبادلات تجاری منطقه اشاره کرد و گفت: پروژه‌های بازآفرینی شهری با هدف ارتقای کیفیت زندگی در مناطق کم‌برخوردار ارومیه به ارزش ٢٠٠ میلیارد ریال اجرا می‌شود. 

وی با تأکید بر ساماندهی شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای ورودهای دهگانه شهر ارومیه، ادامه داد: سیستم روشنایی آزادراه ارومیه_تبریز یکی از مطالبات دیرینه مردم بود که راه‌اندازی شده و لازم است اقدام ویژه جهت نگهداری این تأسیسات انجام شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی همچنین خواستار تخصیص منابع لازم جهت گسترش خدمات عمومی و رفاهی در شهر جدید گلمان شد. 

باتوجه به سفر استاندار آذربایجان‌غربی به بخش‌های شهرستان ارومیه با همراهی نمایندگان مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات‌رسان استان و بازدید میدانی و دیدار چهره به چهره با مردم  در روزهای گذشته، مسائل و مشکلات شهرستان ارومیه به صورت کارشناسی در حوزه‌های مختلف احصاء و با برگزاری جلسات، پیش مصوباتی در این خصوص تصویب شده است. 

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان ارومیه ۱۷۶ مصوبه برای پیشرفت و آبادانی شهرستان ارومیه نهایی شد که ۱۵۲ مصوبه عمرانی و ۲۴ مصوبه نیز اقتصادی است.