شناسهٔ خبر: 114889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش راهداران خراسان جنوبی برای پاکسازی حریم راه ها

محمد فدوی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در جهت ، پاکسازی محورهای مواصلاتی استان راهداران پر تلاش همواره در حال فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، فدوی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود و طبق دستور العمل ابلاغی مبنی بر زیباسازی و پاکسازی حریم راه های ارتباطی استان با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود و همچنین نیروهای راهداری، فعالیت های گسترده ای به منظور پاکسازی و زیباسازی و منظرآرایی حریم راه ها در محورهای ارتباطی استان و محورهای منتهی به آن در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: همواره تلاش های فراوانی توسط راهداران سختکوش استان در جهت ، پاکسازی راه‌ها، توقف‌گاه‌ها، امتداد مسیر راه‌ها، راهدارخانه‌ها، محوطه ادارات شهرستانی، پایانه‌های بار، مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی انجام می گیرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تاکید کرد: از مهم ترین فعالیت های راهداران استان پاکسازی جاده ها بعد از تصادفات بوده تا کمترین خسارات به کاربران جادهای وارد و در بحث محافظت و مراقبت از راه های نیز بهترین عملکرد انجام شود.

فدوی ادامه داد: حفظ و پاکسازی حریم راه ، جزء وظایف همگانی بوده و باید تمامی مسئولین ذیربط و همچنین مردم و کاربران جاده‌ای با تمهیدات لازم در خصوص زیباسازی و پاکسازی منظر حریم راه ها کوشا باشند .

وی با اشاره به اینکه  پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها می تواند نقش بسیار مهمی در امنیت جاده ها و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ایفا کند، یادآور شد: زیباسازی و پاکسازی حریم راه ها نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم باید اهمیت حفظ و پاکسازی حریم راه ها را درک کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: راهداران پر تلاش این اداره کل بر اساس ماده ۷ آیین نامه حریم راهها مبنی بر ریختن هر نوع زباله ، نخاله ، مصالح ساختمانی روغن موتور و نظایر آن و یا نصب و استقرار تابلو یا هر شی دیگر در راه ها و حریم قانونی آنها در داخل و خارج محدوده ی قانونی شهر ها و همچنین هرگونه عملیات که موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می شود و نیز ایجاد راه دسترسی غیرمجاز، ممنوع است ، لذا راهداران پرتلاش خراسان جنوبیبه انجام وظایف قانونی و سازمانی خود می پردازند .