شناسهٔ خبر: 114900 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش بادهای شدید در نوار شرقی کشور/ هموطنان در غرب و جنوب‌غرب منتظر گرد و غبار باشند

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک کارشناس سازمان هواشناسی از خیز ش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در غرب و جنوب غرب کشور طی روزهای آتی خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز سی‌ام مردادماه و روزهای آتی، گفت: برای سه روز آینده در مناطقی از شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز هم در ارتفاعات تهران، البرز، قزوین و مازندران و همچنین برای ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و نیز جنوب فارس و نیز برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی را خواهیم داشت.

وی افزود: طی این چند روز برای نوار شرقی کشورمان وزش بادهای شدید و برای مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا را داریم.

گودرزی اضافه کرد: همینطور در چند روز آینده در جنوب غرب و غرب کشور پدیده گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در این مناطق می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز سه‌شنبه هم احتمال شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد و می‌توان گفت برای روزهای پایانی هفته در غرب و جنوب غرب کشورمان شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

وی افزود: طی چند روز آینده شرق دریای عمان و برای دو روز آینده دریای خزر را مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌کنیم.

گودرزی ادامه داد: آسمان تهران هم امروز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و احتمال دارد در ارتفاعات استان بارش‌های خیلی پراکنده‌ای وجود داشته باشد. بیشینه دما در تهران در ایستگاه مهرآباد هم به ۳۴ درجه خواهد رسید.