شناسهٔ خبر: 114918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نخستین جلسه ستاد اربعین اداره کل راه و شهرسازی استان مطرح شد

بهره‌برداری از ٢١ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی برای تردد آسان زائران اربعین

دکتر حمزه لو رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به موافقت ستاد اربعین کشور با بازگشایی مرز تمرچین برای تردد زائران حماسه پیاده‌روی اربعین از افتتاح ٢١ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) سیدمحسن حمزه‌لو در نخستین جلسه ستاد اربعین اداره کل راه و شهرسازی استان بر ارتقای ضریب ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای منتهی به مرز تمرچین تأکید کرد و گفت: عملیات زیرسازی پروژه‌های راهسازی احداث قطعه ١و٢ بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین، سه‌راهی دارلکمهاباد و میاندوآببوکان تکمیل و جهت تردد آسان زائران در روزهای آینده آسفالت و بازگشایی می‌شود.

حمزه‌لو با بیان اینکه تردد از مرز تمرچین مسافت، زمان و هزینه سفر زائران عتبات عالیات را کاهش می‌دهد، گفت: شرایط آب‌و هوایی پایانه مرزی تمرچین نسبت به دیگر مرزهای زمینی متعدل است و این مرز به لحاظ شاخص‌های گردشگری در اولویت قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بر استفاده از این رویداد بزرگ فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه تأکید کرد و یادآور شد: برای نخستین بار زائران اربعین از مرز تمرچین اعزام خواهند شد و اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان باید با برنامه‌ریزی مدون نتایج مطلوبی را از این ظرفیت به دست آورند.

حمزه‌لو از تعیین مسیرهای پدافندی در اطراف پایانه مرزی تمرچین خبر داد و گفت: پارکینگ‌ها در نقاط مختلف محورها برای استقرار موکب‌ها آماده‌سازی شده و تمامی منابع و ماشین‌آلات گروه‌های راهسازی در اختیار ستاد اربعین هستند.

در این جلسه وظایف هریک از اعضا مشخص و بیان شد که تمامی حوزه‌ها در کنار تشکل‌های مردم نهاد با تمام قوا برای برپایی باشکوه تر حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی تلاش می‌کنند.