شناسهٔ خبر: 114945 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

از سوی سازمان هواشناسی کشور اعلام شد؛

هشدار زرد برای تداوم بادهای ۱۲۰ روزه و نفوذ گردو غبار/اجتناب از تردد غیر ضروری برای سالمندان و کودکان در سطح شهر

گرد و غبار سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از تداوم بادهای ۱۲۰ روزه، افزایش شیو فشاری و نفوذ گردو غبار در چند استان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد برای سامانه تداوم بادهای ۱۲۰ روزه، افزایش شیو فشاری و نفوذ گردو غبار، از وزش باد شدید و گردوخاک خبر داد که از امروز یک‌شنبه سی‌ام مرداد تا سه‌شنبه یکم شهریور چند استان کشور را در بر می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، نیمه شرقی اصفهان، نیمه شرقی سمنان در روز یکشنبه درگیر این سامانه می‌شوند.

روز دوشنبه خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، غرب کردستان، شمال بوشهر، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، کرمان، شرق و جنوب سمنان و شمال شرق اصفهان و دور سه‌شنبه نیز خوزستان، ایلام، کرمانشاه، غرب لرستان، نیمه شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شرق یزد، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان با این سامانه و مخاطرات آن همراه خواهند شد.

اثر مخاطره وزش باد شدید و نفوذ گردو خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی اعلام شده و به همین دلیل سازمان هواشناسی به اجتناب از هرگونه تردد غیر ضروری برای افراد سالمند و کودکان در سطح شهر، پرهیز از هرگونه فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات توصیه کرده است.