شناسهٔ خبر: 114947 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد؛

فراخوان ثبت گزارش های ایمنی در سامانه‌ سازمان هواپیمایی کشوری

سازمان هواپيمايي کشوري سازمان هواپیمایی کشوری در فراخوانی خطاب به مدیران عامل شرکت های هواپیمایی، کارکنان و متخصصان صنعت هواپیمایی کشور، ثبت داوطلبانه گزارش های ایمنی را در پرتال سازمان، بخش ثبت گزارش های ایمنی خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری در فراخوانی خطاب به مدیران عامل شرکت های هواپیمایی، کارکنان و متخصصان صنعت هواپیمایی کشور، ثبت داوطلبانه گزارش های ایمنی را در پرتال سازمان، بخش ثبت گزارش های ایمنی خواستار شد.

در این فراخوان آمده است؛ اشتراک اطلاعات یکی از ابزارهای کلیدی در گسترش و ارتقا ایمنی است برهمین اساس برای تامین ایمنی باید به دنبال اطلاعات بود و از ارائه دهندگان آن تقدیر و حمایت کرد.

سامانه ثبت گزارش ایمنی سازمان با آدرس https://caa.gov.ir/safety-reports  از بخش های مختلفی برای ثبت گزارش های ایمنی تشکیل شده است و یکی از این بخش ها به ثبت گزارش داوطلبانه اختصاص داده شده است.

ممکن است برخی افراد از موضوعی مرتبط با ایمنی آگاه شوند که بتوانند آن را در حوزه گزارش های اجباری ثبت کنند ثبت این موارد در بخش گزارش های داوطلبانه بسیار ارزشمند بوده و نقش مهمی در ارتقا ایمنی هوانوردی ایفا می کند.

معاونت استاندارد پرواز سازمان  هواپیمایی کشوری در برابر گزارش های ثبت شده متعهد بوده و از آنها برای ارتقا فرایندهای نظارتی ایمنی همچنین به عنوان اطلاعات ورودی برای فعالیت های خود استفاده می کند.

فراتر از هدف کلیدی مذکور این معاونت  خود را دربرابر گزارش دهندگان به صورت جدی نسبت به رعایت؛ حفظ محرمانگی و اطلاعات شخصی کاربران در شرایطی که خود آنها تمایل به این کار داشته باشندو  پیگیری گزارش ها و ارایه بازخورد به گزارش دهندگان؛  متعهد می داند.

از این رو از تمامی همکاران شاغل در صنعت هواپیمایی و یا تمامی افرادی که اطلاعات معتبر و قابل راستی آزمایی در حوزه ایمنی دارند تقاضا می شود گزارش هایی که خارج از چارچوب های تعامل بین سازمان و شرکت ها قرار دارد را جدی گرفته و در سامانه گزارش های ایمنی سازمان ثبت کنند و نسبت به رسیدگی به آنها و رعایت محرمانگی شخص گزارش دهنده اطمینان داشته باشند.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، عدم رسیدگی به گزارش ها و یا انتشار اطلاعات شخصی گزارش دهندگان قابل قبول نبوده و در صورت دریافت اعتراض در این خصوص به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

در پایان از مدیران عامل شرکت های هواپیمایی خواسته شده است ضمن اطلاع رسانی در خصوص این مکاتبه نسبت به ترغیب کارکنان و ارائه اطمینان به آنها مبنی بر داشتن نگاه سازنده به موضوع گزارش دهی و حتی تشویق گزارش دهندگان موثر اقدام کنند.