شناسهٔ خبر: 114956 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمناسبت هفته دولت صورت گرفت:

حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، اینچه‌برون را یکی از دروازه‌های ورودی کشورمان به منطقه آسیای میانه دانست و گفت: با توجه به توقف تبادلات تجاری ما با کشور ترکمنستان بر اثر محدودیت های کرونایی، تلاش ما این است که وضعیت مبادلات ما با ترکمنستان به قبل از شیوع کرونا برگردد که این بهترین خبر در زمینه تجارت خارجی و حمل و نقل بین‌المللی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی0گلستان) مهدی میقانی در نشست با خبرنگاران استان در محل قرارگاه خبری شهید همدانی بمناسبت هفته دولت گفت: در خصوص پیاده‌روی جهانی اربعین نیز تمهیدات لازم برای جابه‌جایی زائران همراه با سایر دستگاه‌ها اندیشیده شده است.

به گفته وی، مهمترین وظیفه ما نگهداری از شبکه راه‌ها است. طبق استانداردها ۵ درصد ارزش راه‌ها باید برای نگهداری هزینه شود. سالانه برای نگهداری راه‌های استان ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در بهترین شرایط با ۳۰ درصد آن کار می‌کنیم.

میقانی ادامه داد: در هفته دولت امسال ۵۱ پروژه عمرانی در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که سرجمع اعتبار پیش بینی شده ۳۱۲ میلیارد و ۸۵۹ میلیون تومان است. از این تعداد ۳۹ پروژه با ۱۹۵ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان به بهره برداری می شود و عملیات اجرایی ۱۲ پروژه نیز با ۱۱۷ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان آغاز خواهد شد.

وی اظهارداشت: این پروژه‌ها شامل ۱۰ پروژه در حوزه نگهداری راه‌ها، ۱۱ پروژه ابنیه فنی، ۱۸ پروژه در بخش راه روستایی، ۶ پروژه در موضوع خدمات رفاهی، ۴ پروژه در حوزه فنی و نظارت و ۲ پروژه در زمینه توسعه روشنایی محورهای مواصلاتی است.

به گفته میقانی، ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان گلستان از حداقل یک راه آسفالته برخوردار هستند و آسفالت ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز باقی مانده که بخشی از ره‌آورد سفر دولت در این بخش است.

وی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور آسفالت راه‌های چشمه قلقلی بندرگز، سیاه مرزکوه علی آبادکتول، درازنو و کنداب کردکوی، مسیر خالدنبی، سیجان گالیکش و احداث پل حالی آخوند گنبدکاووس در دستور کار قرار گرفت.

میقانی در پایان یادآورشد: سرجمع اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان گلستان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ۲۰۰ میلیارد تومان است.