شناسهٔ خبر: 114975 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

در دیدار سفیر بریتانیا با مدیران سازمان هواشناسی کشور مطرح شد؛

همکاری بریتانیا برای دسترسی ایران به داده‌های هواشناسی

ایستگاه هواشناسی در فرودگاه مهرآباد سفیر بریتانیا در دیدار با مدیران سازمان هواشناسی کشور از آمادگی خود برای رفع برخی موانع احتمالی دسترسی هواشناسی ایران به داده‌های با قدرت تفکیک مکانی بالا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در ایران با حضور در سازمان هواشناسی کشور پیرامون مسائل حوزه هواشناسی و تغییر اقلیم و اثرات مخرب آن با تعدادی از مدیران سازمان هواشناسی کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مدیران سازمان هواشناسی کشور بر ضرورت تبادل داده‌های هواشناسی بین کشورهای عضو سازمان جهانی هواشناسی به ویژه داده های با تفکیک مکانی بالا و نقش آن‌ها در بهبود کیفیت محصولات هواشناسی تاکید کردند.

سفیر بریتانیا در این دیدار از آمادگی خود برای رفع برخی موانع احتمالی دسترسی هواشناسی ایران به داده های با قدرت تفکیک مکانی بالا خبر داد.

چالش تغییر اقلیم و فراوانی وقوع پدیده های حدی بخش دیگر این گفتگو بود که طرفین بر لزوم مقابله با مخاطرات جوی و مواجهه مناسب با آن‌ها تاکید کردند.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، در این نشست «مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین الملل»، «رییس مرکز ملی پیش‌بینی، مدیریت بحران و مخاطرات وضع‌هوا»، «رییس مرکز آموزش منطقه‌ای سازمان جهانی هواشناسی در ایران» و «نماینده وزارت امور خارجه» حضور داشتند.