شناسهٔ خبر: 114985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری استان خبر داد:

بهره برداری بیش از ۱۵۳ کیلومتر طرح ساخت راه روستایی در آذربایجان غربی به مناسبت هفته دولت

راه های روستایی آذربایجان غربی معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از بهره برداری از افزون بر ۱۵۳ کیلومتر طرح ساخت راه روستایی در آذربایجان غربی به مناسبت هفته دولت و در راستای جهاد تبیین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، بهزاد برقی معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: پروژه های قابل افتتاح در حوزه ساخت راه روستایی در شهرستان های ارومیه، اشنویه، بوکان، پلدشت، پیرانشهر، چالدران، شوط، چایپاره، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده قرار دارد که در ایام هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای ساخت این میزان راه روستایی در آذربایجان غربی اعتباری بالغ بر ۲۸۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

برقی ایمن سازی و بهسازی راه های ارتباطی روستایی این استان را از فعالیتهای مهم این اداره کل برشمرد و اذعان داشت: راه روستایی ایمن و مناسب باعث بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی و افزایش درآمد روستاییان شده و تمایل آنها را به زندگی در روستا افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول در خاتمه  گفت: راه های روستایی نمادی از اراده دولت برای توسعه و پیشرفت روستاهاست که با بهره برداری از پروژه های مربوطه در هفته دولت بصورت مستقیم برای ۴۲۲ نفر اشتغال زایی ایجاد می شود.