شناسهٔ خبر: 115009 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عملکرد آماری۴ ماهه ابتدای ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل ریلی؛

رشد ۵۶ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان ریلی

سفر ریلی تعداد مسافران جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل ریلی در مدت چهار ماه نخست سال جاری به ۹.۵ میلیون نفر رسید که حاکی از رشد ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گزارش عملکرد چهار ماهه حمل و نقل ریلی که از سوی دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‎های وزارت راه و شهرسازی منتشر شده، ‌نشان می‌دهد تعداد مسافر جابه‌جا شده توسط بخش ریلی در چهار ماه ابتدایی سال‌جاری به ۹.۵ میلیون نفر رسیده است.

این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۶.۱ میلیون نفر بوده،‌ بنابراین جابجایی ریلی مسافر تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ با  ۵۶ درصد افزایش همراه است.

از سوی دیگر بررسی روند ۱۰ ساله جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی حاکی از آن است که بیشترین میزان جابجایی مسافر در ۴ ماهه سال ۱۳۹۸ بوده که به میزان ۹.۵ میلیون نفر ثبت شده است و مقایسه عملکرد ۴ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، تغییر محسوس و قابل ملاحظه‌ای را نشان نمی‌دهد.

رشد ترانزیت کالای خارجی و افزایش حمل بار کشورهای دیگر از مسیر ایران از جمله سر فصل‌های برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است که هدفگذاری ۲۰ میلیون تنی ترانزیت تا پایان سال در همین راستا از سوی این دستگاه انجام شد.

شایان ذکر است بر اساس آمار اعلام شده از سوی سخنگوی گمرک در مورد میزان ترانزیت کالاهای خارجی در دولت سیزدهم، از زمان استقرار این دولت در ۱۱ ماه اخیر، ۱۲ میلیون و ۸۷۵ هزار تن کالای خارجی از مسیر ایران عبور کرده که نسبت به مدت مشابه ۵۸ درصد افزایش داشته است.