شناسهٔ خبر: 115011 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران خبر داد؛

تلاش برای تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری و کمک معیشتی بازنشستگان جانباز و جامعه ایثارگری در وزارت راه و شهرسازی

دکتر مردانیان در همایش زنجان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران ضمن تجلیل از آزادگان سرافراز مجموعه وزارت راه و شهرسازی از تلاش برای تشکیل صندوق سرمایه گذاری جهت بهبود معیشت بازنشستگان جانباز و ایثارگر این وزارتخانه خبر داد.

حمید مردانیان، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز مجموعه وزرات راه و شهرسازی خبر داد و گفت: روز یکشنبه، ۳۰ مرداد ماه، در محضر عزیزان آزاده و جانباز حضور یافتیم و ایام سالگرد ورود آنان به میهن را پاس داشتیم؛ چراکه این بزرگان که آبرو و شرف نظام هستند، در سال‌های نه چندان دور سرافرازانه متحمل مشکلات جسمی و روحی و رنج اسارت شدند.

وی با تاکید براینکه طبق سنت هرساله در وزارت راه و شهرسازی در صدد برگزاری این مراسم برآمدیم،‌ عنوان کرد: برای اولین بار در چندسال گذشته از بازنشستگان آزاده نیز دعوت به عمل آمد که مورد توجه این غیور مردان واقع شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با بیان اینکه در دیدار چهره به چهره با خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، علاوه‌ بر مباحث صنفی، مطالبات فرهنگی نیز مطرح شد، خاطرنشان کرد: این افراد نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی خود نیز مطالبات به حقی را مطرح کردند، در این راستا طی چندماه گذشته تا کنون در صدد تشکیل صندوق سرمایه گذاری مرتبط با موضوع ایثارگران مجموعه وزارت راه و بازنشستگان با سر فصل‌های متنوع تخصصی، تعاونی، معافیت‌های درمانی و... با مشارکت عزیزان هستیم تا موضوعات معیشتی، رفاهی و مسائل پزشکی این عزیزان تحت صندوق مذکور که با همکاری بانک عامل ایجاد خواهد شد، مدنظر قرار گیرد.

مردانیان خاطرنشان کرد: با این حال اما تا کنون علی رغم دستور وزیر محترم در پیچ خم اداری معطل مانده است.

وی از حمایت وزیر راه و شهرسازی از صندوق مذکور خبر داد و اظهار کرد: سردار رستم قاسمی در بدو ورود اینجانب در پذیرش این مسئولیت سترگ تاکید کردند به جامعه ایثارگران در وزارتخانه  به صورت کشوری و در تمامی استان‌ها بنگریم و نگاه‌ها فقط به ستاد بسنده نشود؛ لذا در این راستا روز ۲۶ مرداد ماه،‌ حسب ماموریت در سفرهای استانی هم‌زمان با فرارسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن،‌ با حضور در استان گلستان به عنوان بیستمین مقصد سفر در اولین یادواره شهدای ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی شرکت کردیم. 

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران عنوان کرد: در استان گلستان ضمن دیدار چهره به چهره با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران و آزادگاه اهل سنت در شهرهای گمیشان و آق قلا و اهدای لوح تقدیر به امضای مهندس قاسمی و همچنین دیدار بامسئولان استانی از جمله نماینده محترم ولی فقیه در گلستان، طی سه روز برگزاری جلسات رسمی با کارکنان دستگاه‌های‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی و دیدار رو در رو با تمامی همکاران محترم در ادارات کل هواشناسی، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، بانک مسکن، بنیاد مسکن، راه‌آهن، فرودکاه و ... را در دستور کار قرار دادیم و حامل سلام و پیام وزیر محترم به همکاران گرامی بودیم.