شناسهٔ خبر: 115054 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد؛

صدور مجوز مطالعات بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در بنادر بوشهر/ اجرای پروژه ساخت اسکله نفتی بوشهر از سال آینده

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته مجوز مطالعات اجرای بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در بنادر بوشهر صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی‌نسب درباره مجوز مطالعات بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در بنادر بوشهر، اظهار کرد: اولویت راهبردی در اجرای این پروژه‌ها اشتغال‌زایی و رونق بنادر بوشهر است، سعی بر این است تا با ورود سرمایه گذاران توانمند بخش خصوصی زمینه برای اجرا هر چه سریع تر پروژه‌ها فراهم شود.

وی بیان کرد: از جمله پروژه‌ها که مطالعات آن در سال جاری آغاز شده، احداث دایک و موج شکن و لایروبی در بنادر دیلم، گناوه و ریگ است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط با پروژه‌های بندری بوشهر با نگاه حمایت از سرمایه گذاران در راستای ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اهتمام و تسهیل‌گری لازم را داشته باشند.

شکیبی‌نسب ادامه داد: رونق تجارت منطقه ای، تقویت معیشت ساحل‌نشینان و توسعه صادرات به کشورهای مقصد صادرات و بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس از اولویت‌های مهم پروژه‌های بندری اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر است.

وی اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌هایی که مطالعات اجرای آنها برای بنادر بوشهر صادر شده در فرایند معمول و طبیعی، زمان اجرا آنها در سال ۱۴۰۶ یا ۱۴۰۷ بوده است که با توجه به نیاز مبرم استان و بویژه نیاز به مبحث اشتغالزایی با حمایت بسیار خوب سازمان بنادر و دریانوردی سعی شد تا روند احداث آنها چند سال جلوتر رقم بخورد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: یکی از پروژه‌های شاخص بوشهر برای اجرا در سال آینده پروژه ساخت اسکله نفتی توسط سازمان بنادر و دریانوردی است که در همین راستا جهت احداث پایانه نفتی رایزنی‌های بسیار خوبی با یکی از شرکت‌ها در این حوزه انجام و موافقت اولیه اخذ شده است.