شناسهٔ خبر: 115058 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عملکرد آماری۴ ماهه ابتدای ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل دریایی؛

رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور/ افزایش ۸۱ درصدی جابه‌جایی مسافران دریایی

مسافرت دریایی گزارش عملکرد آماری ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی در بخش دریایی و بندری از افزایش ۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر و نیز رشد ۸۱ درصد جابه‌جایی مسافران دریایی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، عملکرد ۴ ماهه خود در سال جاری در مدهای مختلف حمل‌ونقل را منتشر کرده است. عملکرد ۴ ماهه این وزارتخانه در بخش حمل‌ونقل دریایی از افزایش میزان تخلیه و بارگیری و نیز جابه‌جایی مسافر حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در ۴ ماهه سال جاری ۵۱ میلیون تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۴۹ میلیون تن) ۴ درصد افزایش داشته است. در این راستا با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری مشخص می‌شود که بیشترین میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در ۴ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۵۲ میلیون تن ثبت شده است.

میزان عملیات کانتینری بنادر در ۴ ماهه سال جاری نیز ۷۸۷ هزار TEU بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۷۰۳ هزار TEU) ۱۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین گزارش عملکرد آماری از وضعیت جابه‌جایی مسافر (ورودی- خروجی) در ۴ ماهه اول امسال نشان می‌دهد که تعداد مسافر ورودی و خروجی از بنادر در این مدت ۴.۹ میلیون نفر بوده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲.۷ میلیون نفر) ۸۱ درصد افزایش داشته است.