شناسهٔ خبر: 115073 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته دولت انجام می شود:

بهره برداری از ۵۱ پروژه راهداری و آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه با ۱۸۹.۵ میلیارد تومان اعتبار در خراسان شمالی/ بهره برداری از احداث و بهسازی ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی، فرعی و اصلی

هفته دولت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از بهره برداری از ۵۱ پروژه راهداری با ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار و آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه ساختمانی و پل با ۲۷.۵ میلیارد تومان اعتبار در استان طی هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جعفر شهامت گفت: احداث و بهسازی ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی، فرعی و اصلی شامل آسفالت ۵۸.۴ کیلومتر راه روستایی و روکش و بهسازی آسفالت ۶۱.۹۱ کیلومتر راه، همچنین رفع دو نقطه حادثه خیز، ۵ کیلومتر روشنایی و ۷ دستگاه پل در این ایام به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در شهرستان اسفراین آسفالت محورهای روستایی توی _ حسین آباد خانکور _ جعفرآباد ( ۳کیلومتر)، گپز ( ۲.۵ کیلومتر)، خرق_بام ( ۲.۳ کیلومتر)، کلاته سادات_ پلنگ دره_فریمان(۵ کیلومتر) و حسن آباد (۱.۲ کیلومتر) و روکش و بهسازی آسفالت محور گراتی_ صفی آباد (۳ کیلومتر) قابل بهره برداری است.

وی با اشاره به بهره برداری از آسفالت محورهای روستایی برزلی (۲.۵ کیلومتر)، قلهک_ زیدر (۱.۷ کیلومتر)، میلانلو (یک کیلومتر)، بارزو (۱.۳ کیلومتر) و زوتفتازان(۱.۵ کیلومتر) در شهرستان شیروان اظهارکرد: روکش و بهسازی آسفالت راه های روستایی نامانلو (یک کیلومتر)، ا... آباد (یک کیلومتر)، رباط ( ۳ کیلومتر) و اوغاز(۶ کیلومتر)، رفع یک نقطه حادثه خیز به طول ۱.۵ کیلومتر و همچنین پل شوق آباد و پل علی محمد در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی آسفالت محورهای روستایی قلعه محمدی_حسن آباد_ جعفرآباد به طول ۱.۹ کیلومتر، قتلیش_پیربز به طول ۶ کیلومتر و کلاین سلولی به طول ۰.۸ کیلومتر در شهرستان بجنورد را از جمله پروژه هایی دانست که در این ایام بهره برداری می شود و ادامه داد: روکش و بهسازی آسفالت محور بجنورد_شیروان و بجنورد_سنخواست به طول ۱۴ کیلومتر، اجرای سیستم روشنایی فاز اول امین ا... به طول ۵ کیلومتر و احداث پل کلاته یاور و پل آقا نبی از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این شهرستان است.

شهامت تصریح کرد: در شهرستان مانه و سملقان نیز آسفالت محورهای روستایی شیرین دره (۲.۲ کیلومتر)، یموق_ کهنه جلگه (۱.۲ کیلومتر)، قلندرتپه (۰.۹ کیلومتر)، زرد (۳.۲ کیلومتر) و توپچنار(۲.۲ کیلومتر) و روکش و بهسازی آسفالت پیش قلعه_ راز، کالیمانی_ باران آباد و خرتوت _یموق (۸.۵ کیلومتر) و پل خرتوت_ یموق افتتاح می شود.

این مسئول به بهره برداری از آسفالت شیرغان به طول ۵.۶ کیلومتر، فرهادان _ قوشخانه به طول یک کیلومتر و جنجال آباد به طول یک کیلومتر در شهرستان فاروج نیز اشاره کرد و گفت: آسفالت محور اشرف دره به طول ۵ کیلومتر و تازه قلعه به طول ۱.۸ کیلومتر، روکش و بهسازی آسفالت محور سوخسو_راستقان، باغلق_ جرگلان به طول ۱۶.۱۵ کیلومتر و احداث پل یوقان برج و غلامان در شهرستان راز و جرگلان نیز به بهره برداری می رسد.

وی به بهره برداری از آسفالت راه روستایی منیرآباد به طول ۲ کیلومتر و روکش و بهسازی آسفالت راه روستایی دشت به طول ۰.۳۶ کیلومتر در شهرستان گرمه اشاره و اضافه کرد: آسفالت محور قراجه_رباط به طول ۱.۶ کیلومتر، روکش و بهسازی آسفالت محور جاجرم_امیرآباد، شوقان_ جاجرم و سنخواست_ بجنورد به طول ۸.۹ کیلومتر و رفع یک نقطه حادثه خیز به طول ۲۰۰ متر در شهرستان جاجرم نیز به مناسبت هفته دولت افتتاح می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: عملیات اجرایی ساختمان اصلی پلیس راه اسفراین_سبزوار، نمازخانه بین راهی محور بجنورد_شیروان، مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان گرمه، احداث پل باکسی هاور در شهرستان مانه و سملقان و پل باکسی کیلوپنجه در شهرستان راز و جرگلان همزمان با هفته دولت آغاز می شود.