شناسهٔ خبر: 115075 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

آسفالت ۱۱ کیلومتر دیگر از محورهای روستایی آذربایجان غربی در یک هفته گذشته

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : در راستای جهاد آسفالت روستاهای بالای ۲۰ خانوار ، ۱۱ کیلومتر دیگر از محورهای روستایی آذربایجان غربی در یک هفته گذشته آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر اظهار داشت : در ادامه آسفالت محور های روستایی بالای ۲۰ خانوار در استان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و نیز اعتبارات تخصیصی در یک هفته گذشته ۱۱ کیلومتر دیگر از محورهای روستایی استان در شهرستانهای مختلف با اعتبار بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال آسفالت شد و مجموع محورهای روستایی آسفالت شده از ابتدای سال جاری تاکنون به بالغ بر ۴۴ کیلومتر رسید.

وی گفت : پروژه های آسفالت راههای روستایی در این مدت در شهرستان های خوی ، شوط ، چالدران ، سردشت ، پیرانشهر و میاندوآب انجام شده است. 

آرامون با اعلام محورهای روستایی آسفالت شده در هفته گذشته افزود : ۱.۵ کیلومتر آسفالت در محور روستایی بیزنده شهرستان خوی ، یک کیلومتر در محور روستایی ایشکه سو - صمد یوردی شهرستان شوط، نزدیم به یک کیلومتر در محور روستایی عرفات و ۱.۵ کیلومتر در محور روستایی قرمزی داش شهرستان چالدران، در حدود یک کیلومتر در محور روستایی شهرستان سردشت، ۲ کیلومتر در محور روستایی قیزقاپان شهرستان پیرانشهر و ۲ کیلومتر در محور روستایی نصیر کندی - شریفلو ، ۱.۵ کیلومتر در محور روستاهای هوله کوخان و نبی کندی ( پروژه مشارکتی) شهرستان میاندوآب آسفالت شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: احداث و آسفالت راههای مذکور موجب تسهیل در رفت و آمد اهالی منطقه و ماشین آلات کشاورزی و نهایتا" منجر به ارتقاء کسب و کار روستاییان و موجبات جلوگیری از کوچ آنها به شهر را فراهم می کند.