شناسهٔ خبر: 115096 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبرداد:

آمادگی ناوگان های حمل ونقل برای خدمت به زائران اربعین حسینی

راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با تمام توان آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) است معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از آمادگی کامل ناوگان های عمومی حمل ونقل استان اردبیل جهت خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی و راهیان نور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،رضا شیرین زاده که در جلسه هماهنگی سفرهای اربعین حسینی با حضور شرکت های حمل ونقل و تشکل های صنفی سخن می گفت افزود:هماهنگی و مقدمات لازم برای جابجایی زائران و مشتاقان سفر معنوی اربعین با همکاری دستگاه های مسئول و به ویژه بخش حمل و نقل استان انجام شده و همانند سال های گذشته ، زائران اربعین حسینی مشکلی برای این سفر نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه بنا بر اعلام ستاد سفر اربعین کشور طرح جابجایی زوار اربعین حسینی از ۱۰ شهریور ماه آغاز و تا ۵ مهر ماه بمدت ۲۷ روز اجرایی خواهد شد تصریح کرد:زائران از شهرهای محل سکونت خود به مرزهای تعیین شده و بالعکس جابجا می شوند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه در زمان اجرای طرح اربعین حسینی پیش فروش سرویس های شرکت ها و سرویس های دربستی به کلیه مقاصد کشور ممنوع است گفت:طبق سال های گذشته مسافرانی که از اردبیل به سمت تهران جابجا می شوند از همان ناوگانی که از مسیر اردبیل تهران مهران و یا گرمی تهران مهران تردد خواهند کرد می توانند استفاده کنند.

وی بر اساس پیش بینی های انجام شده تعداد زائرانی که میخواهند امسال از کشور ما به سمت مرزهای عراق تردد کنند را ۵ میلیون عنوان کرد و اظهار داشت: از تمام ظرفیت ناوگان بخش حمل و نقل مسافر استان برای ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به زائران اربعین بهره گیری می‌شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل جهت هماهنگی ناوگان ها و خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) از استقرار اکیپ های راهداری استان اردبیل در مرز مهران خبرداد و بیان کرد:رانندگانی که در طرح جابجایی زائران اربعین حسینی مشغول خدمت هستند باید خود را در ستاد مستقر راهداری معرفی کنند.

شیرین زاده برخورد مناسب و خوش رفتاری با مسافران،آشنایی به مسیر ورعایت امانتداری را در طول اجرای این سفر از رانندگان خواستار شدو گفت:در این ایام سامانه سپهتن نیز فعال شده و جهت رصد و کنترل در داخل اتوبوس ها نیز این سامانه بروز رسانی شده است.

وی تشدید نظارت را در این ایام از وظایف مهم مدیران فنی شرکت ها دانست و عنوان کرد:هیچ گونه اغماض و کوتاهی در تامین تجهیزات ایمنی،سرمایشی و گرمایشی وخصوصا مسائل فنی ناوگان ها قابل قبول نیست و رانندگانی که ناوگان های آنها دچار نقص فنی است باید به مدیران شرکت ها و یا سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل همکاری همه جانبه شرکت ها، رانندگان و تشکل های صنفی را در زمان اجرای این طرح خواستار شد و اظهار کرد:در جهت بازسازی ناوگان ها ۱۷ نوع تسهیلات در اختیار صاحبان قرار گرفته  است.

شیرین زاده افزود:۸۶ ناوگان از این تسهیلات استفاده کرده اند که انتظار داریم با این تسهیلات ناوگان ها از سلامت فنی برخوردار باشند.

وی از برخورد قاطع و قانونی با مدیران شرکت ها و یارانندگانی که اقدام به گرانفروشی می کنند توسط بازرسان و کارشناسان اداره کل راهداری و تعزیرات استان خبرداد و تصریح کرد:مسافران و مردم اگر هنگام سفر باهرگونه گرانفروشی و یازیاده خواهی مواجه شدند از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسون های مربوطه رسیدگی شود.