شناسهٔ خبر: 115097 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر مسئولان راهداری البرز از مدیران مراکز معاینه فنی خودورهای سنگین

بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو مسئولان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، از مدیران مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین این استان تقدیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری البرز به همراه میثم قدمی، معاون حمل و نقل این اداره‌کل با حضور در مراکز فنی علیجانی، بهارستان و بیستون از روند فعالیت این مراکز بازدید و از مدیران آنها تقدیر کردند.

درحاشیه این بازدید زندی‌فر، ارزیابی فنی خودروهای سنگین را یکی از راه‌های پیشگیری از بروز حوادث رانندگی دانست و گفت: یکی از دلایل اصلی تصادفات، نقایص فنی موجود در خودروها به‌ویژه ناوگان سنگین است که خسارات جبران‌ناپذیری برای شهروندان و خانواده‌های آسیب‌دیدگان در پی دارد.

وی با اشاره به فعالیت سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در استان گفت: این مراکز زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای راه‌اندازی شده‌اند تا به صورت مکانیزه و بدون دخالت کاربر، نسبت به کنترل فنی خودروهای سنگین اقدام شود.

این مسئول تصریح کرد: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش‌نشانی، باک‌ها، درب‌ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، کیلومترشمار و تست نور صورت می‌پذیرد.

زندی‌فر در ادامه به انجام بازدیدهای دوره‌ای از این مراکز اشاره کرد و گفت: طی این بازدیدها اگر مرکزی براساس دستورالعمل‌های ابلاغی نتواند نمره مطلوب را کسب کند تذکرات لازم را برای رفع نواقص و بهبود عملکرد دریافت می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز در پایان گفت: باتوجه به نزدیک‌شدن اربعین حسینی و افزایش سرویس‌های رفت و آمد اتوبوس‌ها برای جابه‌جایی زائران این مراکز به وسایل نقلیه سنگین به ویژه اتوبوس‌ها خدمات ویژه خواهند داد تا کار حمل و نقل زائران حسینی با اطمینان بیشتری انجام شود.