شناسهٔ خبر: 115114 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه سفرهای اربعین حسینی صورت پذیرفت:

راهبری زائرین کربلای معلی از طریق «استودیو اربعین»

استدیو اربعین مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از راه اندازی «استودیو اربعین» در مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل با هدف ارتقای نحوه اطلاع رسانی، ارتباطات و پاسخگویی به زائران کربلای معلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی «مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی » تلاش برای تسهیل در سفرهای اربعین را محور اصلی فعالیتهای این اداره کل در شهریور ماه عنوان کرد و گفت: خدمات پیش بینی شده برای راهبری زائرین از مسیرهای منتهی به مرز مهران، در استان مرکزی دارای ابعاد مختلفی است که یکی از مهم‌ترین آن آگاه‌سازی و هدایت زائرین در طول مسیر مورد نظر است.

وی افزود: هدف از راه اندازی استودیو اربعین، توجه ویژه برای ایجاد پل ارتباطی در هر ساعت از شبانه روز با کاربران جاده‌ای و رسانه‌های مختلف استان است تا مسافرین عبوری با کسب آگاهی کامل از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها از محورهای مواصلاتی استان گذر کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: کاربران جاده‌ای برای برقراری ارتباط با استودیو اربعین می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با شماره تلفن ۱۴۱ تماس حاصل نموده و یا از طریق شبکه‌های مجازی در اختیار با عنوان «استودیو اربعین» و «راهبران مرکزی» از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع گشته و اقدام به سفر نمایند.

وی هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات مطلوب و مورد نیاز به زائران عنوان کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و تعیین مسیرهای جایگزین در صورت ترافیک سنگین، معرفی نزدیک‌ترین مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، موقعیت مساجد و نمازخانه‌های بین راهی، مواکب، سرویس‌های بهداشتی و پمپ‌های بنزین را از ظرفیت های ارتباطی و اطلاع‌رسانی این استودیو برشمرد.

به گفته جهانی فعالیت استودیو اربعین از ۱۰ شهریور ماه شروع و تا ابتدای پائیز ادامه خواهد داشت که جزئیات برنامه‌ها و نحوه اطلاع رسانی آن طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی با آرزوی سفری ایمن برای تمامی زائران و کاربران جاده‌ای خاطرنشان کرد: مسافرین عزیز در صورت مشاهده هرگونه مشکل در حوزه راه‌ها، مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی و ناوگان حمل و نقل مسافری می‌توانند مشکلات مورد نظر را از طریق شماره تلفن ۱۴۱ به مرکز مدیریت راه‌ها اطلاع دهند تا اقدامات لازم در سریع‌ترین زمان ممکن جهت رفع مشکلات توسط کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بعمل آید.