شناسهٔ خبر: 115116 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وقوع گردوغبار رقیق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق کشور/کاهش تدریجی دما در تهران

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت جوی کشور از خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی استان‌ها خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آسمان کشور را طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور صاف و دارای جوی آرام دانست و گفت: تا بعد از ظهر جمعه در استان‌های مرزی کشور از جمله غرب و جنوب غرب نیز گردو غبار رقیق و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

وی افزود: در شرق و جنوب شرق و برخی مناطق مرکزی کشور، پدیده غالب وزش باد شدید و گردو خاک خواهد بود و هشدار سطح زرد هواشناسی نیز برای این مورد صادر شده است.

رفیعی خاطر نشان کرد: امروز چهارشنبه نیز در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب غرب کردستان، شمال بوشهر، استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و نیمه شرقی استان اصفهان با پدیده گردو خاک مواجه خواد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز شنبه تا اواخر هفته آینده نیز در بیشتر مناطق کشور هوای گرم پیش‌بینی می‌شود و امروز شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وی آسمان تهران را نیز صاف تا کمی ابری همراه با گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد.

رفیعی گفت: بیشینه دما در تهران در گرم‌ترین ساعت به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به دیروز با ۲ درجه کاهش همراه است و کمینه دما نیز به ۲۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.