شناسهٔ خبر: 115120 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فروددگاه‌ها مطرح کرد:

همه نظام برای انجام با شکوه مراسم اربعین پای کار آمده است

سیدی-مديرعامل شرکت فروددگاه معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش مدیران فرودگاه‌های کشور با اشاره به انجام موفق عملیات حج تمتع، بر مدیریت و برنامه ریزی مدیران فرودگاه‌ها برای انجام با شکوه مراسم اربعین تاکید کرد و گفت: همه نظام برای این رویداد بزرگ پای کار آمده است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین همایش مدیران فرودگاه‌های کشور در سال جاری روز گذشته با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره و معاونین شرکت فرودگاه‌ها و همچنین مدیران و مدیران کل فرودگاه‌های عامل حج  و به صورت برخط با سایر فرودگاه‌ها در تهران آغاز برگزار شد.

حمیدرضا سیدی معاون وزیر رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فروددگاه درهمایش مدیران فرودگاه‌های کشور با اشاره به انجام موفق عملیات حج تمتع، بر مدیریت و برنامه ریزی مدیران فرودگاه‌ها برای انجام با شکوه مراسم اربعین تاکید کرد و گفت: همه نظام برای این رویداد بزرگ پای کار آمده است.

سیدی در این همایش با اشاره به انجام پروازهای حج تمتع از فرودگاه‌های کشور که با همکاری شرکت هواپیمایی ایران ایر به عنوان تنها شرکت اعزام کننده حاجیان، برگزار شد، گفت: علیرغم مشکلات موجود در عملیات حج، شرکت فرودگاه‌ها بسیار خوش درخشید که تقدیر وزیر محترم راه و شهرسازی را به همراه داشت و امیدواریم در اربعین نیز این موفقیت تکرار شود.

رئیس هیات مدیره با اشاره به مشکلاتی که موجب اخلال در انجام پروازها می شود، گفت: مدیران فرودگاهی در ایام اربعین باید مدیریت و برنامه ریزی ویژه ای در این رابطه داشته باشند تا رضایت زائران تامین شود.

وی برپایی موکب در فرودگاه‌های سراسر کشور به ویژه فرودگاه‌هایی که پرواز مستقیم به عتبات دارند را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی بهتر است، این موکب ها به صورت خودجوش و مردم نهاد با کمترین هزینه و استفاده از ابزارهای موجود در ترمینال های فرودگاهی به برپایی موکب اقدام شود.

سیدی با بیان اینکه امسال ۶۰ هزار زائر اربعین از فرودگاه‌های کشور اعزام خواهند شد، گفت: با توجه به اینکه فروش بلیط عتبات در ترمینال های فرودگاهی انجام نمی شود، می بایست برای برقراری نظم از ورود افرادی که فاقد گذرنامه و بلیط هستند، ممانعت به عمل آید.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به برگزاری جلسه مجمع عمومی شرکت فرودگاه‌ها گفت: عملکرد شرکت در سال گذشته با وجود مشکلات بسیار در مجموع رضایت بخش اعلام شد با این حال بر وصول مطالبات به صورت جدی تاکید شد.

وی با تاکید بر اینکه امسال بایستی بدهی شرکت های هواپیمایی به صفر برسد، از مدیران فرودگاهی خواست تا در این زمینه با اختیار کامل وارد شوند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ در پایان این همایش نیز از دست اندرکاران و مدیران فرودگاه‌هایی که در برگزاری حج تمتع نقش داشتند، با اهدای لوح قدردانی شد.