شناسهٔ خبر: 115148 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مطرح کرد:‌

بخش احمدی در مسیر توسعه راه روستایی

دهستان احمدی در مسیر توسعه راه روستایی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از تسریع در توسعه راه های روستایی در دهستان کوشا بخش احمدی شهرستان حاجی آباد جهت رفع محرومیت در این منطقه خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، اکبری گفت : محورهای روستایی بخش احمدی اغلب خاکی می باشد که مردم این مناطق را با مشکلات فراوانی رو به رو کرده است.

وی اظهار کرد : محور پور به مازگرد به طول ۲۷ کیلومتر راه ارتباطی حوزه جنوبی دهستان کوشا به مرکز بخش احمدی و مرکز شهرستان حاجی آباد می باشد .

اکبری در ادامه افزود : روستاهای مازگرد ، جغان ، احمد آباد ، رزدر ، آبید ، چاه بنه ، چالغان ، حسن آباد بالای ۵۰ خانوار جمعیت دارند که در حال حاضر برای ارتباط با مرکز بخش احمدی و شهرستان حاجی آباد از طریق جاده زیارتعلی-رودان-بندرعباس-سیاهو-احمدی و حاجی آباد تردد می کنند که با احداث راه یاد شده مسیر ارتباطی روستاهای مذکور به مرکز بخش احمدی و شهرستان حاجی آباد بیش از ۱۵۰ کیلومتر کوتاه تر می شود .

وی ادامه داد : در حال حاضر ۳ پروژه ساخت راه روستایی و فرعی در این منطقه تامین اعتبار شده و قرارداد منعقد گردیده است که طول این پروژه‌های دارای قرارداد ۵۵ کیلومتر می باشد . امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ بخش عمده‌ای از راه روستاهای این منطقه را آسفالت و روستاها را از راه مناسب آسفالته برخوردار نماییم .

اکبری با اشاره به بارندگی های فصلی این منطقه افزود : با توجه به بارندگی های فصلی این منطقه در تابستان اغلب راه های ارتباطی به دلیل خاکی بودن دچار خسارت شدید و آب بردگی شده که در این رابطه سعی می شود با تقویت ماشین آلات راهداری شهرستان و در آینده با ایجاد راهدارخانه در بخش احمدی و استقرار ماشین آلات در روند خدمت رسانی و بازگشایی راه ها پس از بارندگی تسریع شود .

گفتنی است در این بازدید محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و منصور آرامی نماینده مردم شریف بندرعباس ، قشم ، حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند ‌.