شناسهٔ خبر: 115149 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) مطرح کرد:

پیش بینی اعزام و پذیرش ۹ میلیون مسافر در فرودگاه امام تا پایان سال

هواپیمایی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: برنامه ریزی شده تا پایان امسال ۹ میلیون مسافر در فرودگاه امام اعزام و پذیرش شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ، امروز چهارشنبه دوم شهریور در مراسم نشست دست‌اندرکاران حوزه هوانوردی کشور به مناسبت عملکرد یک ساله دولت و در اولین روز هفته دولت بیان کرد : امسال در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) موفق شدیم ترمینال سلام به مساحت ۵۴ هزار مترمربع را راه‌اندازی کنیم که عملیات پروازهای حج در آن انجام شد و طبق نظرسنجی‌ها عملیات حج با رتبه ۹۸.۵ درصد رضایت مندی مسافران انجام شد.

وی افزود: ترمینال سلام برای پروازهای زیارتی تدارک دیده شده است و این ترمینال برای همیشه به عنوان ترمینال زیارتی خواهد بود.

چلندری ادامه داد: در پنج ماهه ابتدایی امسال حدود ۳ میلیون مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره) جابجا شد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال جاری ۹ میلیون مسافر در فرودگام امام اعزام و پذیرش شوند.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت: رشد ۴۵ درصدی جابه جایی بار و مسافر در پنج ماه اخیر در فرودگاه امام محقق شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آماده کرده‌ایم که به زودی فراخوان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

چلندری افزود: در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ۲۵۰۰ هکتار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی و ۱۵۰۰ هکتار به عنوان منطقه آزاد تجاری مصوب شده است.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تصریح کرد: ۲۴۰ هکتار از این مساحت آماده‌سازی شده است و به زودی در منطقه آزاد تجاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

‌وی اظهار کرد: احداث ترمینال ۴۰۰ هزار متری و تکمیل باندها و عملیات پروازی فاز ۲ نیز از مواردی است که در دستورکار قرار گرفته و می‌گیرد.