شناسهٔ خبر: 115152 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال تاکنون صورت پذیرفت؛

خط‌کشی ۲۵۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری

خط کشی محورهای استان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 250 کیلومتر از جاده‌های استان خط کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری) احمدرضا حاتمی معاون راهداری اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام فعالیت‌های مستمر به منظور حفظ و ارتقای سطح ایمنی محورهای مواصلاتی استان گفت: از ابتدای سال تاکنون علاوه بر اجرای عملیات خط‌کشی ۲۵۰ کیلومتر از جاده‌های استان، بیش از یک هزار و ۱۷۲ مورد تابلوی اخطاری و انتظامی نیز تهیه و در محدوده جاده‌ها نصب شد.

احمدرضا حاتمی افزود: یکی از موارد مهم در تامین ایمنی راه‌ها مربوط به آشکارسازی‌ نقاط مستعد حادثه و سرعت کاه‌ها است که به همین منظور ۲ هزار و ۸۰۹ مترمربع از این مناطق در این مدت با رنگ سرد ترافیکی‌ مشخص و تعیین موقعیت شده است.

وی تعمیر و نگهداری روشنایی در محدوده ۶۸ کیلومتر از جاده‌ها و تونل‌های استان، نصب ۳۹۶ عدد چراغ چشمک‌زن، اجرای پنج مورد طرح تامین روشنایی نقطه‌ای‌ در تقاطع‌ها و توقفگاه‌ها و ایمن‌سازی‌ شیب‌ شیروانی حاشیه راه‌ها به طول ۵۰ کیلومتر را از دیگر اقدامات معاونت راهداری اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری در افزایش سطح ایمنی جاده‌ها و تامین شرایط سفر ایمن عنوان کرد.

حاتمی در خصوص نصب و بازسازی گاردریل و نیوجرسی در مناطق آسیب دیده و تصادفی نیز به بازسازی ۲۵۱ عدد صفحه گاردریل‌ و اجرای چهار کیلومتر گاردریل و نیوجرسی جدید اشاره و تصریح کرد: در این مدت ۶۶ تابلوی اطلاعاتی نیز در محدوده جاده‌های‌ استان نصب شده است.

وی در پایان یکی دیگر از موارد اجرایی در حوزه ارتقای ایمنی جاده‌ها را ثبت و صدور مجوزهای‌ ویژه ساخت و ساز در حریم‌ راه‌ دانست و افزود: با بررسی‌های‌ انجام شده از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۹ مورد مربوط به مجوز حریم راه در این معاونت‌ ثبت و صادر شد.