شناسهٔ خبر: 115191 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران اعلام کرد:‌

برگزاری باشکوه مراسم اربعین در شهرهای جدید

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید برنامه «راه حسین راه آزادگی» به منظور برگزاری باشکوه مراسم اربعین به شهرهای جدید ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدعلیرضا مکبری مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران به منظور هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن زیارت اربعین در شهرهای جدید برنامه «راه حسین راه آزادگی» را به شهرهای جدید سراسر کشور ابلاغ کرده است.

وی در این آیین حسینی با اشاره به رویکرد و اهتمام جدی دفاتر اجتماعی و فرهنگی، نسبت به ارزش‌های دینی و مذهبی، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق، تأمین امکانات و تمهیدات لازم جهت برگزاری مطلوب مراسم راهپیمایی اربعین تأکید کرده است.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید تعظیم و ترویج آیین پیاده روی اربعین حسینی، ایجاد تعامل و تقویت هر چه بیشتر فرهنگ ایثار مقاومت و شهادت و ترویج و ساخت گفتمان حسینی با تاکید بر شعار راه حسین را از مهمترین اهداف این برنامه عنوان کرد.

مکبری، رویکردهای اساسی برنامه “«اه حسین راه آزادگی» را خانوده محوری، هویت بخشی و مسجد محوری عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم‌ها باید با مشارکت و نگاه مردمی و جهادی صورت پذیرد.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، این مقام مسئول تشکیل قرارگاه فرهنگی – اجتماعی در شهرهای جدید، فضاسازی شهری، تسهیل حضور شهروندان شهرهای جدید در پیاده‌روی اربعین و برپایی مواکب شهرها در مسیر زائران از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ شهریور را به منظور ارائه خدمات فرهنگی، پذیرایی و تبلیغات با استفاده از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی بسیج و هیات‌های مذهبی در اقصی نقاط شهرهای جدید را نقشه راه ویژه برنامه اربعین حسینی در شهرهای جدید بیان کرد.