شناسهٔ خبر: 115193 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اعلام پروژه‌های قابل افتتاح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته دولت

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌های قابل افتتاح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مجموع به ارزش ۵۴۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ایمن‌سازی راه‌های کشور، ساخت، تکمیل و آسفالت محورهای اصلی، فرعی و روستایی، احداث و تکمیل پایانه‌های مرزی، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و پاسگاه‌های پلیس راه از جمله پروژه‌های قابل افتتاح این سازمان در هفته دولت امسال است که با اعتباری به ارزش ۵۴۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: رفع ۴۰ نقطه پرتصادف در کشور، ایمن سازی ۵۰ نقطه با نصب روشنایی نقطه‌ای و ایمن سازی ۱۰۰ کیلومتر با نصب حفاظ‌های ایمنی از جمله پروژه‌های ایمن سازی راه‌های کشور بوده است که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

امانی اعلام کرد: برای ایمن سازی راه‌های کشور به ترتیب برای رفع ۴۰ نقطه پرتصادف ۲۰۰ میلیارد تومان، ایمن سازی۵۰ نقطه از راه‌های کشور با نصب روشنایی ۷۵ میلیارد تومان و ایمن سازی ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور با نصب حفاظ‌های بتنی ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: همچنین در بخش ساخت و روکش آسفالت راه‌های شریانی، فرعی و روستایی کشور با تلاش راهداران، اجرای روکش آسفالت بر روی ۱۶۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی کشور با اعتباری در حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان انجام شد و در حوزه راه‌های روستایی نیز ساخت و آسفالت ۴۰۰ کیلومتر از محورهای روستایی کشور با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان نهایی شده است که در هفته دولت ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه از احداث پنج باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی خبر داد و افزود: برای ساخت این تعداد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، پنج میلیارد تومان اعتبار در بخش دولتی و ۳۳ میلیارد تومان در بخش خصوصی هزینه شده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی همچنین اضافه کرد: ۱۰ باب ساختمان راهدارخانه و قانون تردد با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

امانی همچنین گفت : پایانه مرزی رازی با سالن تجاری و مسافری بصورت تجمیعی و محوطه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان ساخته شده است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.