شناسهٔ خبر: 115194 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

۱۱ پروژه دریایی و بندری در بنادر هرمزگان به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

آغاز به کار شناور ساخت داخل در بنادر هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: همزمان با گرامی‌داشت هفته دولت، ۱۱ طرح دریایی و بندری با ۳۷۲۹ میلیون ریال اعتبار در بنادر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس‌نژاد در تشریح جزییات طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت ۱۴۰۱ با شعار «دولت مردم» گفت: ۱۱ طرح بندری و دریایی استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۷۲۹ میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.  

وی از شاخص‌ترین طرح‌های  بندر شهید رجایی درهفته دولت امسال به بهره‌برداری از طرح زمینی کردن خط ۶۳ کیلو ولت در اراضی، بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح به اراضی پشتیبانی، تعمیرات اساسی انبار ۲۰ تزانزیت و بهره‌برداری از یک فروند شناور طناب‌گیر همیار ۴ اشاره کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، اتمام تعمیرات اساسی و ساماندهی محوطه‌ها و جمع‌آوری آبهای سطحی و ساختمان‌های آتش نشانی بندر شهید رجایی را از دیگر طرح‌های مهم و قابل آماده افتتاح در هفته دولت ۱۴۰۱ اعلام کرد.

عباس‌نژاد از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی در بزرگترین بندر تجاری کشور به بهره‌برداری از پنج دستگاه مدالتور S.T.V دانش بنیان و بهره‌برداری از پنج دستگاه مادربورد رادار ترما S.T.V دانش بنیان اشاره کرد.

وی افزود: در هفته دولت امسال نیز ساختمان مرجع دریایی بندرجاسک، اتمام طرح تعمیرات اساسی شبکه هدایت سیلاب بندر لنگه و اتمام تعمیرات اساسی اسکله، آسفالت و روشنایی موج شکن شرقی بندر لنگه افتتاح ومورد  بهره‌برداری قرار می‌گیرد.   

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با بهره برداری از این طرح که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همچنین مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی به بهره‌برداری می‌رسد، برای ۹۹۷ نفر  از جوانان بومی منطقه اشتغال   ایجاد می‌شود.