شناسهٔ خبر: 115205 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال صورت پذیرفت

بهره‌برداری از پروژه ساخت راه روستایی «سیردر» در شهرستان خنداب

افتتاحات هفته دولت استان مرکزی همزمان با هفته دولت پروژه ساخت راه روستایی سیردر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال با حضور استاندار مرکزی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، همزمان با شروع برنامه‌های هفته دولت پروژه ساخت راه روستایی سیردر و یک دستگاه سامانه هوشمند دوربین نظارت تصویری در شهرستان خنداب با حضور فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی و محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

استاندار مرکزی در آیین بهره برداری از راه روستایی سیردر شهرستان خنداب، گفت: ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد که اراده دولت بر اتمام این طرح‌ها است.

وی افزود: رئیس جمهوری تاکید دارند بدون توجه به اینکه طرح‌های نیمه تمام در کدام دولت آغاز شده، اتمام آنها برای بهره مندی مردم در دستور کار مسئولان قرار گیرد، لذا اتمام طرح‌های نیمه تمام در سطح کشور از برنامه‌های اولویت دار دولت سیزدهم است.

مخلص الائمه ضمن قدردانی از تلاش‌های بعمل آمده توسط دستگاه‌های دخیل برای ساخت راه روستای سیردر، بر توسعه زیرساخت‌های لازم برای محرومیت زدایی از روستاها و مناطق کم برخوردار تأکید کرد.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی نیز در این آیین گفت: چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که این راه‌ها حدود سه چهارم راه‌های استان را تشکیل می‌دهد.

محمد محسنی افزود: ۹۴ درصد راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان مرکزی آسفالت است که این رقم در کشور ۸۵ درصد است.

وی گفت: بهره برداری از طرح راه روستایی سیردر به طول ۶ و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال با همکاری بسیج سازندگی احداث شده که امروز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محسنی تصریح کرد: ۳۰ میلیارد ریال از این اعتبارات توسط بسیج سازندگی برای تامین قیر و ۱۲۰ میلیارد ریال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی برای انجام زیرساخت و اجرای آسفالت این جاده هزینه شده است.

در ادامه یک دستگاه دوربین نظارت تصویری در محور خنداب - پل دوآب نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.