شناسهٔ خبر: 115214 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش بادهای شدید همراه با گردو خاک در کرمان و هرمزگان

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش بادهای شدید همراه با گردو خاک در شرق استان‌های کرمان و هرمزگان خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آسمان کشور را طی چند روز آینده در بیشتر مناطق کشور صاف و دارای جوی آرام دانست و گفت: در شرق کشور به ویژه شرق استان‌های کرمان و هرمزگان شاهد وزش بادهای شدید همراه با گردو خاک خواهیم بود که کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی این مناطق را به دنبال خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: امروز صبح در ایستگاه فرودگاه اردبیل دمای کمینه به ۴ درجعه بالای صفر و در شهر اردبیل نیز دما ۵ درجه بالای صفر شد که  به این ترتیب خنک‌ترین ایستگاه‌های کشور را ثبت کردند.

گودرزی ادامه داد: اهواز نیز روز گذشته با ثبت دمای ۴۷ درجه بالای صفر و امیدیه، برازجان، شوش، آقاجانی، آبادان و دهلران با دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.

وی درباره وضعیت جوی سایر نقاط کشور گفت: برای جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و شب‌ افزایش ابر همراه با بادهای شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی برای سایر مناطق کشور تا چند روز آینده جوی آرام اعلام کرد.

وی افزود: آسمان امروز تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد است و بیشینه دما در فرودگاه مهرآباد ۳۰ درجه بالای صفر ثبت شده است.