شناسهٔ خبر: 115223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سواراعلام کرد:

بهسازی و روکش آسفالت بیش از ۲۰ کیلومتر ازراه های روستایی شهرستان بیله سوار

با وجود کاستی‌ها در حوزه ساخت راه روستایی، انقلابی و جهادی کار شده است رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار گفت:بیش از ۲۰کیلومتر از راههای روستایی این شهرستان در ۵ ماهه گذشته زیرسازی،بهسازی و روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،ضیائ فکری در بازدید از عملیات آسفالت راههای روستایی با بیان اینکه بهسازی و هموار سازی راههای روستایی با هدف تسهیل در رفت و آمد آنها از اولویت های مهم راهداری است گفت:در ۵ ماهه گذشته ۱۲ کیلومترازعملیات زیرسازی پروژه راه روستایی قره دره شروع واز این مقدار ۵.۵ کیلومتراز مسیرروکش آسفالت شده و مابقی مسیرنیز آماده اجرای آسفالت می باشد.

وی با اشاره به اتمام عملیات بهسازی و روکش آسفالت پروژه راه روستایی آلی کندی تصریح کرد: طول کلی پروژه ۳.۵ کیلومتر می باشد که در کل مسیر آسفالت اجراشده و پروژه جهت بهره مندی اهالی تقدیم مردم شهرستان شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار در مدت یاد شده بهسازی راه روستایی اجاق قشلاقی به طول ۳ کیلومتر و همچنین راه روستایی شاه تپه سی به طول ۲.۵ کیلومتر را یادآور شد و اظهار کرد:کل مسیر این دو پروژه نیز آماده اجرای آسفالت است.

فکری با اشاره به پروژه های فعال شهرستان بیله سوار از بهره برداری از احداث باند دوم کمربندی بیله سوار در ماه گذشته خبرداد و خاطرنشان شد: عملیات لکه گیری و روکش آسفالت قطعه یک و دو پروژه محور گرمی – بیله سوار نیزبه اتمام رسیده است.

عضو شورای اداری شهرستان بیله سوار بهسازی ۷ ونیم کیلومتراز راه روستایی گلی بلاغ را از دیگر پروژه های مهم روستایی این شهرستان عنوان کرد و گفت: عملیات تراکم بستر،خاکریزی در لایه دوم و مصالح زیراساس لایه اول توسط راهداران انجام شده ومابقی عملیات اجرایی نیز در حال انجام است.

وی در ۵ ماهه گذشته لکه گیری محورهای مواصلاتی شهرستان بیله سواررا با استفاده از ۴۰۰ تن آسفالت سرد و گرم یاد آور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده راهداران ۱۵۰ عدد علائم اخطاری و انتظامی و ۲۲ متر مربع تابلو اطلاعاتی در جاده های این شهرستان نصب کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار با حضور گشت راهداری در محور ها ازشناسایی و قلع و قمع ۵ مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان خبرداد وافزود:در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۱۶ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ شده است.

فکری رنگ آمیزی ۱۵۰ متر از سرعت کاه ها ، برچیدن ۷۶ عدداز علائم فرسوده و فاقد کارایی ، نظارت بر عملکرد پیمانکاران، ایمن سازی نقاط حادثه خیز  از قبیل نصب تابلو هشدار دهنده و نصب چراغ چشمک زن، تنقیه و لایروبی ۱۶۸ دهنه از پل ها با ایجاد دپوی خاکی و مستقر نمودن اکیپ های راهداری در محل های  پر حادثه را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

وی اظهار کرد:در مدت یاد شده بیش از ۴۰۰ کیلومتر از حریم راه اصلی، روستائی،شوسه و مرزی  این شهرستان تسطیح و رگلاژ شده و راهداران ساعی شهرستان ۲۰۰ کیلومتر از راههای اصلی و روستایی را قنو زنی کرده اند.