شناسهٔ خبر: 115240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان خبر داد ؛

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار و ۴۸۱ واحد مسکونی لرستان در هفته دولت

کرم الهی مدیر کل راه و شهرساز استان لرستان.jpg مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: بهره برداری از ۱۸۱ واحد تکمیلی مسکن مهر و عملیات اجرایی ۶ هزار و ۳۰۰ واحد طرح نهضت ملی همزمان با هفته دولت در استان آغاز می شود.

"وحید کرم الهی" روز شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: زمین احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای خرم آباد، بروجرد، ازنا، پلدختر، دوره چگنی و نورآباد  تامین، سایت های طرح آماده سازی شده است و واحدهای مسکن مهر نیز به متقاضیان خرم آبادی تحویل می شود.

 وی اضافه کرد: هزینه های ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ محل عمده آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی تامین می شود و دولت نیز کمک هایی در زمینه آماده سازی زمین به مردم انجام می دهد تا مسکن ارزان قیمت در اختیار آنها قرار گیرد.

کرم الهی همچنین افزود: ۳۳۹ هکتار زمین برای احداث هشت هزار واحد مسکونی لرستان در طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است که بخشی از این اراضی در حال آماده سازی و طراحی سایت اولیه برای احداث واحدهای مسکونی هستند.

وی گفت: از مهر تا اسفندماه ۱۴۰۰سامانه طرح جامع حمایتی مسکن موسوم به "سمن" برای متقاضیان باز و فرآیند ثبت نام آغاز شد که ۱۴۷ هزار نفر در لرستان برای مسکن متقاضی شدند و با توجه به سه شرط اصلی که به صورت هوشمند برای متقاضیان در این سامانه مشخص شده بود در نهایت، ۶۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در لرستان حائز شرایط اولیه شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۱۷ کیلومتر مسیر چهارخطه در محورهای خرم آباد – کوهدشت، خرم آباد -  نورآباد و ازنا – شازند به بهره برداری می رسد که در مجموع ۲۳۸ میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه شده است.

کرم الهی تصریح کرد: همچنین در بخش ساختمان های دولتی و تاسیسات عمومی فاز اول کتابخانه مرکزی خرم آباد با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان، کانون های ادب و پرورش فکری الشتر، الیگودرز و دوره چگنی و سالن پینگ پنگ خرم آباد با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان و معابر پلکانی محله کرگانه خرم آباد و آسفالت پشت کمربندی الیگودرز با ۲  میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد.