شناسهٔ خبر: 115244 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن طی بازدید از بندر امیرآباد مطرح کرد:

لزوم تسریع در تکمیل اسکله پهلوگیری کشتی‌های رورو/ امکان حمل مستقیم بار از کشتی به ریل در بندر امیرآباد

صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران طی بازدید از بندر امیرآباد بر تکمیل هرچه سریع‌تر اسکله پهلوگیری کشتی‌های رورو تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، از بندر امیرآباد واقع در استان مازندران بازدید کرد و از نزدیک در جریان پروژه‌های ریلی این بندر قرار گرفت.

صالحی به اتفاق هیات همراه و مسئولان بندر امیرآباد، با حضور در کناره غربی این بندر، پروژه احداث اسکله پهلوگیری کشتی‌های رورو را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاخیر پیش آمده در این پروژه گفت: منافع اقتصادی و سیاسی بهره‌برداری از این اسکله ایجاب می کند موانع پیش روی پروژه هرچه سریعتر برطرف شود.

صالحی در این بازدید، همچنین با حضور در بخش‌های مختلف این بندر، با اشاره به سیاست دولت سیزدهم به ویژه شرکت راه‌آهن جهت افزایش ترانزیت و توسعه حمل بار از جمله حمل ترکیبی ریلی_دریایی اظهار کرد: با توجه به آمادگی راه‌آهن برای حمل بار از این بندر و فراهم شدن زیرساخت‌های ریلی برای این موضوع، به ویژه حمل مستقیم بار از کشتی به ریل، ان شاءالله شاهد افزایش قابل توجه حمل بار بویژه محموله‌های ترانزیتی از این بندر خواهیم بود.

وی با اشاره به افتتاح قریب‌الوقوع بندر خشک آپرین در شهریورماه امسال تاکید کرد: با افتتاح بندر خشک آپرین، بار از بنادر به طور مستقیم به آپرین که در نزدیکی شهر تهران است، حمل خواهد شد که با توجه به نزدیکی ایستگاه راه‌آهن آپرین به شهر تهران، این موضوع هم برای صاحب بار و هم برای کشور از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

به گزارش شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، صالحی با تاکید بر اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا برای ترانزیت ریلی بار از بندر، لکوموتیو مناسب و سایر امکانات را ارائه دهد، افزود: با وجود مشکلاتی که در زمینه تامین ناوگان کشش وجود دارد؛ لکوموتیو لازم برای حمل و ترانزیت کالا از بندر امیرآباد به دیگر نقاط تامین خواهد شد.