شناسهٔ خبر: 115247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار گلستان؛

آیین کلنگ زنی یک هزار واحد نهضت ملی مسکن در گرگان برگزار شد

راه و شهرسازی گلستان همزمان با دومین روز هفته دولت مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی یک هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سایت آسایش گرگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ (گلستان)، پیش از ظهر پنجشنبه سوم شهریور ماه، عملیات اجرایی احداث یک هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن، با حضور زنگانه استاندار، ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی،  پایین محلی فرماندار، سبطی شهردار گرگان و جمعی از مدیران استانی آغاز شد.

استاندار گلستان با حضور در این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: با توجه به وجود اراضی کشاورزی و منابع کثیر طبیعی در گلستان پروسه تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشروی کندی داشت.

زنگانه با بیان اینکه تعهد ما در روستاها احداث ۲۸ هزار واحد است و در تلاش هستیم تعداد واحدها را با جمعیت روستایی گلستان منطبق کنیم، گفت: در مناطق روستایی با همکاری خوب برخی از دستگاه های اجرایی از شرایط مساعدتری به نسبت شهرهای استان روبرو هستیم.

استاندار گلستان ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع مسکن در کشور، و تاکید رئیس جمهور بر این موضوع، واگذاری اراضی مازاد دستگاه ها باید اولویت  این ادارات باشد و در صورت عدم  همراهی آن ها در این مبحث، ما  نسبت به شناسایی اراضی اقدام کرده و سند این زمین ها به وزارت راه و شهرسازی انتقال داده می شود.

وی افزود: تعهد چهارساله استان گلستان برای احداث مسکن ۹۴ هزار واحد است که بر اساس آخرین آمار ۹۰ هزار نفر در این طرح نام نویسی کرده اند.

زنگانه همچنین تصریح کرد: این میزان تقاضا بیانگر، اهمیت موضوع در استان است که باید هرچه سریع تر نسبت به ایجاد زیرساخت ها و سرعت بخشیدن به  اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان اقدام کنیم.