شناسهٔ خبر: 115253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از اول سالجاری تاکنون اتفاق افتاد؛

۸۴۵ هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد کردند

تردد مسافرمرز مهران مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام با اشاره به آمار تردد مسافر و زائر از مرز بین المللی مهران در بازه زمانی ابتدای سال تاکنون(پنج ماهه سال) گفت: در این مدر از این مرز (ورود و خروج) ۸۴۵ هزار و ۶۶ نفر تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)،سیدزاهدین چشمه خاور اظهار داشت: طی این مدت (ابتدای سال تا پایان‌مردادماه) ۴۶۵ هزار و ۶۵۸  نفر ایرانی از مرز مهران تردد کرده اند که از این تعداد ۲۶۷ هزار و ۹۲۰ نفر به کشور ورود و ۱۹۷ هزار و ۷۳۸ نفر نیز از طریق مرز مهران خارج شده اند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۳۸۰ هزار و سه نفر اتباع خارجی از طریق مرز مهران تردد کرده اند که از این تعداد نیز ۱۸۶ هزار و ۷۹۹ نفر به کشور ورود و ۱۹۳ هزار و ۲۰۴ نفر نیز از طریق مرز مهران خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش راهداران اداره کل در سطح جاده های استان جهت سهولت در تردد زائران در روزهای منتهی به برگزاری اربعین حسینی(ع) گفت: عملیات بهسازی مسیرهای ارتباطی منتهی به مهران و پایانه مسافربری شهید حاج قاسم سلیمانی با جدیت در حال انجام است.

چشمه خاور به طرح پویش همراهان سفر ایمن ایام اربعین در ایلام اشاره و افزود: این طرح پویش همراهان سفر ایمن (اربعین حسینی) همزمان با هشت استان کشور در این استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری ادامه دارد، از این رو در فرصت اندک باقیمانده باید با بسیج همه امکانات نسبت به ایمن سازی مسیرهای منتهی به مرز مهران اقدام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه ۶ محور ارتباطی به صورت رفت و برگشت برای استقرار پویش سفر ایمن ویژه ایام اربعین در استان در نظر گرفته شده است، افزود: اولویت اصلی در تمام معاونت‌ها به خصوص حوزه‌های راهداری و حمل و نقل و ادارات شهرستانی بر ایمن سازی و به روز رسانی محورهای اصلی مسیر تردد زائران متمرکز و مدیران شهرستانی باید ضمن بازدیدهای روزانه همراه با نماینده حراست نسبت به تهیه برنامه و اولویت بندی نواقص برای اصلاح و ارسال آن به مرکز استان اقدام کنند.

چشمه خاور با بیان اینکه مهمترین طرح های مورد نظر جهت اجرای این پویش در چهاربخش عملی خواهد شد، گفت: ایجاد ایستگاه های پویش همراهان سفر ایمن در پایانه مرزی مهران، مکان ها و مجتمع  های خدماتی، رفاهی منتخب، تولید محتوای رسانه ای و تبلیغات محیطی در سطح جاده های کشور اجرایی خواهد شد.