شناسهٔ خبر: 115255 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

زیرساخت های منتهی به مرز مهران ۱۰ روز قبل اربعین تکمیل می شود

بازدید مهندس امانی مهران معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: عملیات زیرساخت های عمرانی مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران تا ۱۰ روز قبل از برگزاری آیین بزرگ اربعین حسینی تکمیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ داریوش امانی  در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: امروز بازدیدی از پایانه های مرزی شلمچه، چذابه و مهران صورت گرفت و با توجه به اینکه بیشترین تردد زائر از مرز مهران صورت می گیرد، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیشترین اقدامات خود را در این مرز انجام می دهد.

وی افزود: کارهای عمرانی در مسیر ایلام - مهران که از قبل برنامه ریزی شده و اعتبار آن ابلاغ شده بود در حال انجام است، در تلاشیم این اقدامات یک هفته‌تا ۱۰ روز قبل از اربعین به اتمام برسند.

به گفته معاونوزیرراه، سال آینده نیز هشت کیلومتر باقی مانده مسیر ایلام به مهران با تلاش وزارت راه و شهرسازی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

امانی با اشاره به وظایف این سازمان در ایام اربعین بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۲ مسئولیت نگهداشت و ارتقای امنیت راه‌ها و تسهیل تردد زائران، در مسیرهای منتهی به مرزها را در دست انجام دارد که در این راستا تمام تلاش خود را جهت سهولت در تردد زائران در ایام اربعین بکار خواهد بست.

معاون وزیر راه و شهرسازی به گرمای مرز مهران در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: با توجه به گرمای هوا در اربعین امسال و اینکه بیشترین تردد از این‌مرز خواهد بود اقداماتی در خصوص ایجاد سایبان، مه پاش و افزایش تعداد گیت‌های اضطراری در پایانه مسافربری مهران و دیگر پایانه ها برای مواقع ضروری در نظر گرفته شده است.

امانی بیان کرد: تلاش ما این است که از نقطه پیاده شدن مسافران از اتوبوس در مهران تا خروج کامل از مرز یک کریدور سرد ایجاد کرده تا تردد زائران به راحتی انجام شود.

وی یادآور شد: در این خصوص و برای سهولت در تردد زائران ۶۰ گیت در پایانه مرزی مهران، ۴۸ گیت در شلمچه و ۲۴ گیت در پایانه مسافربری چذابه جهت عبور زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به هم‌زمانی پایان فصل سفرهای تابستانی با ایام اربعین تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این سازمان برای رفت و برگشت زائران اربعین حسینی(ع) آمادگی دارد.

امانی خاطر نشان کرد: گشت‌های راهداری نیز از یک هفته قبل از اربعین به‌صورت ۲۴ ساعته در جاده‌ها حاضر می‌شوند.