شناسهٔ خبر: 115268 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین روز از هفته دولت؛

آیین بهره برداری از پروژه کمربندی بندر خمیر برگزار شد

بهره برداری از کمربندی بندر خمیر 1 با حضور استاندار هرمزگان، مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در دومین روز هفته دولت آئین بهره برداری از پروژه کمربندی بندر خمیر برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در حاشیه این مراسم گفت: در دومین روز از هفته دولت پروژه کمربندی بندرخمیر با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید .

عباس کمالی اضافه کرد: پروژه کمربندی بندر خمیر به طول ۶.۵ کیلومتر به صورت بزرگراه چهار خطه در دو باند رفت و برگشت است که با احداث آن بار ترافیکی از داخل شهر به کمربندی انتقال پیدا می کند و علاوه بر کاهش زمان سفر و تسهیل تردد و وجود کارخانه سیمان در مسیر شهر ، سبب افزایش ایمنی و حذف نقاط حادثه خیز می شود .

کمالی به دیگر اهداف این پروژه اشاره و افزود : سامان بخشی به یکی از مهمترین محورهای ارتباطی کشور به جهت برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز ، دسترسی سریع از طریق خلیج فارس و دریای عمان به آبهای آزاد و سواحل زیبا و منحصر بفرد از مزایای اجرای پروژه است .

این مقام مسئول اظهار کرد : این پروژه بخشی از مسیر کریدور بزرگراهی جنوب کشور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر است که از بندر گواتر در استان سیستان و بلوچستان شروع و با عبور از استان های هرمزگان و بوشهر تا شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد می یابد .