شناسهٔ خبر: 115311 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور / دریای عمان و خلیج فارس مواج و متلاطم/ خیزش گرد و خاک و وزش باد در نیمه شرقی و جنوبی کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور طی پنج روز آتی خبر داد و گفت: دریای عمان تا روز چهارشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛شرایط جوی کشور را برای امروز شنبه پنجم شهریور ماه و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی سه روز آینده نیز در ارتفاعات جنوب و شرق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی در ساعت‌های بعد از ظهر شرایط برای رگبار پراکنده و موقتی همراه با رعدو برق فراهم است.

رفیعی بیان کرد: طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور و همچنین مناطقی از جنوب کشور پدیده غالب وزش باد شدید موقت است که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

 وی افزود: پدیده غبار را در مناطق مرزی غرب و جنوب غرب کشور را خواهیم داشت که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: امروز تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می شود و از شنبه تا روز چهارشنبه مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی درباره آب و هوای امروز تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف و همراه با وزش باد خواهد داشت و بیشینه دمای تهران امروز به ۳۱ درجه و فردا به ۳۳ درجه خواهد رسیدکه افزایش دو درجه‌ای دما را خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: کمینه دما نیز ۲۱ درجه پیش‌بینی شده است.