شناسهٔ خبر: 115317 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مردادماه امسال گزارش شد؛

نظارت بر روند تردد ۹هزار و ۱۴۰دستگاه یدک، حامل ۸۹هزار و ۵۳ تن کالا

475654 رئیس پایانه مرزی سرخس از نظارت بر روند تردد ۹هزار و ۱۴۰دستگاه یدک اعم پروخالی، حامل ۸۹هزار و ۵۳ تن کالا در مردادماه سال ۱۴۰۱ در این پایانه مرزی خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، محمدمهدی رضایی در تشریح عملکرد این پایانه مرزی در پنجمین ماه از سال جاری به مواردی همچوت توسعه سیستم آبیاری قطره ای فضای سبز پایانه مرزی، ترمیم و بهسازی فضای داخلی مسجد پایانه مرزی، سرویس و راه‌اندازی مجدد سیستم های اعلان حریق سالن مسافری و تجاری، تعمیر و نگهداری مداوم سیستم تاسیساتی، برپایی ایستگاه محرمی در مقابل سالن تجاری پایانه مرزی، برگزاری منظم جلسات کمیته هماهنگی مرز با مدیریت پایانه مرزی، برگزاری هشتمین و نهمین جلسه کمیته هماهنگی مرز زمینی سرخس و انجام بازدید معاون استاندار خراسان رضوی بهمراه فرماندار، امام جمعه سرخس و هیئت همراه از پایانه مرزی اشاره کرد.

وی ادامه داد: با عنایت به محدودیت های ایجاد شده از سوی کشور ترکمنستان بدلیل کرونا ویروس و تردد ناوگان و تحویل نیمه یدک در نقطه صفر مرزی ، طی بازه زمانی فوق آمار تردد بدین شرح می باشد. در مجموع ۲هزار و ۳۹۶ دستگاه حامل ۴۸هزار و ۶۹۸  تن کالا از این گذرگاه  مرزی خارج گردیده است که عمده کالاهای خروجی به ترتیب گازوئیل، کاشی، شیشه ساده، چسب صنعتی، پای مرغ و  پودر لباسشویی می باشد. در خصوص جزئیات بخش خروج می توان گفت که ۴۴۸ دستگاه کامیون حامل ۸هزار و ۹۰  تن کالای ترانزیتی از طریق این پایانه مرزی  به عمده کالای شکر، البسه، اتومبیل سواری، پارچه، پلاستیک و داروجات خارج شدند.

رئیس پایانه مرزی سرخس با اشاره به ورود هزار و ۳۱۵ دستگاه حامل۶هزار و ۱۵۸ تن کالا در طی مرداد ماه سال جاری از این پایانه مرزی، افزود:۱۷۶ دستگاه حامل۳ هزار و ۳۴۶ تن کالا از قبیل نخ پنبه، بنزین، مفتول مس و لوله مسی به واسطح ترانزیت ورودی وارد کشور شدند.