شناسهٔ خبر: 115332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

۹هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در حال ساخت است

روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت:ساخت حدود ۹ هزار واحد در نقاط مختلف استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، محمد حسین پناهی فر، در خصوص آخرین وضعیت روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: ساخت حدود ۹ هزار واحد در نقاط مختلف استان آغاز شده و در حال حاضر حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 پناهی فر درباره مکان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر های جدید و تفاوت آن با مسکن مهر اظهار داشت: در طرح مسکن مهر، سطح خدمات عمومی مطلوب نبود، ولی برای طرح نهضت ملی، زیرساخت‌های لازم آماده شده است.

وی با بیان اینکه شیوه ساخت مسکن در طرح نهضت ملی به صورت ویلایی در شهرها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: براساس مصوبه‌های شورای مسکن، تعداد محدودی از زمین‌ها برای ساخت خانه ویلایی به منظور رونق شهرها و افزایش استقبال از آن‌ها به متقاضیان به عنوان امتیازی ویژه در اهواز، کارون، ویس، ملاثانی، شیبان و همچنین شهرهای همجوار شیرین شهر و شهر جدید رامین شامل؛ دارخوین، شادگان، مسجدسلیمان و شوشتر واگذار خواهند شد.

پناهی فر ادامه داد: زمین‌های به مساحت ۲۵۰ متری در حال تفکیک است و این ویژگی یک مزیت و فرصت برای افرادی که قصد دارند در این شهرها سکونت کنند، محسوب می‌شود.