شناسهٔ خبر: 115340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهدای و حمل و نقل  جاده ای آذربایجان غربی خبر داد:

تداوم عملیات راهداری و ایمن سازی محور پیرانشهر – تمرچین در راستای آماده سازی مسیر تردد زائران اربعین حسینی

تداوم عملیات راهداری و ایمن سازی محور پیرانشهر – تمرچین مدیر کل راهدای و حمل و نقل  جاده ای آذربایجان غربی از تداوم عملیات راهداری و ایمن سازی محور پیرانشهر – تمرچین در راستای آماده سازی مسیر تردد زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت ارتقای ایمنی مسیرتردد زائرین اربعین حسینی اظهار داشت:  در این راستا خط کشی محور نقده - پیرانشهر بطول ۴۸ کیلومتر شامل خط کشی میانی و دو طرف جاده با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال انجام است.

وی از خط کشی محور تمرچین – پیرانشهر بطول ۱۰ کیلومتر خبر داد و اذعان داشت: عملیات تکمیلی زیرسازی و اجرای بالشتک بتنی جهت نصب نیوجرسی در کیلومتر اول ورودی پایانه مرزی تمرچین و ادامه عملیات تعمیر و مرمت گاردریل در محور تمرچین – پیرانشهر با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد از دیگر اقدامات راهداری و ایمنی جهت ایمن سازی تردد زائرین اربعین حسینی را شامل می شود.

وی ادامه داد: جهت سرعت بخشیدن به عملیات راهداری و ایمنی ماشین آلات کمکی شهرستان های میاندوآب، مهاباد و کارگاه ماشین آلات مرکزی اداره کل و همچنین ماشین آلات کمکی اداره کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی و استان های اردبیل و آذربایجان شرقی اعزام شده اند.

این مقام مسئول از لکه گیری روکش آسفالت محور نقده – پیرانشهر بطول ۱۵ کیلومتر با پیشرفت ۱۰۰ درصدی خبر داد و اظهار داشت: راستای عملیات تسطیح و رگلاژ و تعریض شانه ها، قوس ها ماشین آلات و اکیپ های راهداری با همکاری ماشین آلات از شهرستانها و استان های معین مستقر شده و عملیات ریزش برداری به حجم افزون بر ۲۵۰۰ متر مکعب در محور تمرچین – پیرانشهر و محور پیرانشهر – نقده بصورت امانی انجام یافته است.

آرامون از استقرار اکیپ خط کشی جهت ادامه عملیات خط کشی توسط اکیپ راهداری نقده خبرداد و گفت: عملیات راهداری تسطیح و رگلاژ،  پاکسازی از نخاله های ساختمانی و شانه سازی در محور نقده – اشنویه نیز بازبینی و تعمیر و مرمت تابلو و علائم و حفاظ گاردیل و همچنین لکه گیری و چاله  پرکنی آسفالتی محورهای حوزه حدود ۱۰۰ تن توسط اکیپ راهداری عملیاتی شده است.