شناسهٔ خبر: 115350 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی اعلام کرد:

اعزام ۱۲هزار نفر از مشهد مقدس به نجف و کربلا / برقراری ۱۵۰ پرواز داخلی برای اعزام زائران به مرزهای زمینی

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی با اشاره به آغاز پروازهای اربعین از ۲۰ شهریور از مشهد از برقراری ۱۵۰ پرواز داخلی به چهار شهر برای اعزام زائران به مرزهای زمینی خبر داد.

 محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ از آغاز پروازهای اربعین از ۲۰ شهریور به صورت مستقیم به دو شهر نجف و بغداد خبرداد و گفت :  ۱۵۰ پرواز داخلی  به چهار شهر آبادان، ایلام ،کرمانشاه و اهواز برای اعزام زائران  از مشهد به مرزهای زمینی برقرار خواهد شد.

امانی بنی با اشاره به برپایی موکب اربعین در ترمینال پروازهای خارجی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بیان کرد: پیش بینی شده در این مدت از ۲۵ هزار زائر و مستقبل در موکب ها پذیرایی شود و  بسته‌هایی هم به زائران برای سفر اربعین اهدا خواهد شد.

وی در مورد تاخیرهای پروازی خاطر نشان کرد: به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده است که تاخیرها را به حداقل زمان ممکن برسانند و مسئولی از سوی ایرلاین‌ها نیز برای پاسخگویی در ترمینال وجود داشته باشند.

وی تاکید کرد: در همه پروازهای اربعین بنده و سایران همکاران برای رسیدگی به امورات پروازی در فرودگاه حضور خواهیم داشت.

امانی بنی با اشاره به بیماری کرونا و  اجرای تمهیدات لازم در ایام اربعین بیان کرد: در این ایام تمهیدات لازم و رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده الزامی از ماسک در فرودگاه لحاظ شده است.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان بیان کرد: ناظر سلامت برای پروازهای اربعین در فرودگاه مستقر شده و پروتکل‌های ستاد کرونا نیز باجدیت اجرا خواهد شد.

 امانی بنی از اعزام بیش از ۱۲ هزار زائر از مشهد به  دو شهر نجف اشرف و بغداد خبر داد.

وی افزود: در ایام اربعین به چهار شهر آبادان، ایلام ،کرمانشاه و اهواز نیز پرواز خواهیم داشت و پیش بینی شده درایام اربعین بیش از ۱۵ هزار مسافر با انجام ۱۵۰ پرواز به این شهرها اعزام شده و از طریق مرزهای زمین به عتبات سفر کنند.