شناسهٔ خبر: 115352 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد:‌

کمبود زمین در شهر یاسوج اساسی ترین مشکل برای ساخت مسکن ملی

مسکن ملی - یاسوج مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: کمبود زمین از اساسی ترین مشکل در مرکز استان برای ساخت مسکن ملی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  ( کهگیلویه وبویراحمد)،محمد راستا گفت: بالغ بر ۵۸ هزار متقاضی مسکن ملی در استان داریم که افراد واجد متقاضی مشخص  و در تمامی شهرستان ها ساخت و ساز ها آغاز شده است.

وی ابراز داشت: مسکن ملی در شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله آماد سازی، پی سازی و صدور پروانه قرار دارد.

مدیر کل راه و شهرستازی با اشاره به کمبود زمین در شهر یاسوج برای ساخت مسکن ملی متقاضیان گفت: ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی در شهر یاسوج ثبت نام کرده و عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان آب و برق در محل کارگاه ها مشکل آفرین شده که در حال پیگیری برای رفع این نواقصات هستیم.

راستا در ادامه افزود: کمبود زمین از اساسی ترین مشکل در مرکز استان برای ساخت مسکن ملی بوده و باتوجه به اینکه اطراف یاسوج جنگلی می باشد امکان تخریب جنگل و ساخت مسکن وجود ندارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در مرکز استان ۲ سایت ارم و جهاد مشغول به فعالیت هستند و پیشرفت خوبی دارند گفت : در مجموع این سایت ها ۶۵۵ واحد در حال ساخت می باشد که وضعیت پیشرفت فیزیکی خوبی دارند.

وی با تاکید بر صدور پروانه ساخت و پی ریزی مسکن ملی در سایر شهرستان های استان گفت: در شهرهایی که ظرفیت وجود دارد به زودی با اعلام وزارت سامانه بازگشایی و متقاضیان در استان می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.