شناسهٔ خبر: 115364 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اعلام کرد:

راهداری و پلیس راهور دو قطب ایمنی در جاده ها

راهداری و پلیس راهور دو قطب ایمنی در جاده ها مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان و سرهنگ مهدی نیکبخت رئیس پلیس راهور هرمزگان و مدیران و فرماندهان ادارات شهرستانی با موضوع بررسی و هم اندیشی در راستای ایمنی راه های مواصلاتی و سفرهای اربعین حسینی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد.

به گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان ، عباس شرفی ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته شهیدان رجایی و باهنر گفت: اربعین فارغ از موضوع زیارتی و عشق به امام حسین(ع) ، قدرتنمایی شیعه و جبهه مقاومت است و معتقدیم که باید هر ساله این مراسم باشکوه‌تر برگزار شود.

وی در ادامه افزود : با توجه به شیوع بیماری کرونا و بسته بودن سه ساله مرزهای زمینی کشور ، تعداد زائران امسال اربعین از مبدا استان هرمزگان بیش از ۴۰ هزار نفر پیش بینی می شود که از این تعداد ۲۰ هزار نفر از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده اند که ناوگان حمل و نقل با تمام توان آماده خدمات رسانی به زائرین عزیز اباعبدالله می باشد و حدود ۲۰ هزار نفر نیز با خودروهای شخصی عازم مرز می شوند .

شرفی تاکید کرد : همکاری و هماهنگی دو ارگان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راهور می تواند تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد و از پلیس راهور می خواهیم جهت بهتر شدن این روند به نفع مردم ، اشکالات موجود در نحوه خدمات رسانی راهداری و حمل و نقل را به این اداره کل اعلام نمایند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در ادامه افزود : با توجه به حجم بالای تردد در آستانه اربعین حسینی (ع) خصوصا در جاده های غربی استان ، نصب علائم و ایمنی پل ها و لکه گیری و خط کشی جاده ها و شانه سازی راه ها در دستور کار قرار دارد و راهداری هرمزگان این موضوع را رصد و با تمام توان جهت برطرف شدن مشکلات اقدام خواهد کرد .

وی با اشاره به مشکلات راه های ورودی شهر بندرعباس گفت : شهروندان بندرعباس از آسفالت ورودی شهر بندرعباس خصوصا غرب این شهر گلایه هایی دارند ، با توجه به مبلمان شهری و جدول گذاری که توسط شهرداری بندرعباس در ادوار گذشته تا میدان سایت انجام شده ، این سازمان محدوده زیر نظر خود را تا شهرک ولیعصر (هدیش) می داند که این موضوع باید هر چه سریعتر با همکاری و هماهنگی های لازم برطرف شود .

وی در پایان گفت : مردم عزیز می توانند با تماس با سامانه ۱۴۱ مدیریت راه های استان به صورت شبانه روزی از وضعیت راه ها مطلع و یا در صورت بروز هرگونه مشکل در وضعیت راه های مواصلاتی را گزارش نمایند .