شناسهٔ خبر: 115369 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

افتتاح ۳۵ طرح بهسازی و آسفالت راه های روستایی آذربایجان شرقی

افتتاح درراهداری آذربایجان شرقی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ۳۵ طرح بهسازی و آسفالت راه های روستایی آذربایجان شرقی به طول ۲۵۰ کیلومتر از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ۳۵ طرح بهسازی و آسفالت راه های روستایی آذربایجان شرقی به طول ۲۵۰ کیلومتر از طریق ویدئو کنفرانس در آذربایجان شرقی افتتاح شد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: در حوزه راه نسبت به متوسط کشوری عقب افتادگی در استان داشتیم که با پیگیری راهداری استان در عرض ۸ ماه، یک کار جهادی فراگیر انجام شد،

به طوری که هم‌ اکنون  در بیش از ۷۰ نقطه آذربایجان شرقی عملیات راهسازی داریم.

زین العابدین رضوی خرم افزود : ان شاء الله با اعتبارات سفر رئیس جمهوری ،   در یک و نیم سال آینده در خصوص بهره مندی از راه های ایمن و مناسب ، به متوسط کشوری خواهیم رسید.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت : این ۳۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۵۱۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

علیزاده با بیان‌ اینکه استان ما ۲۷۵۴ روستا دارد که ۱۸۵۰ روستا راه آسفالته دارند افزود: از نظر برخورداری ، ۶۸ درصد روستاها و ۹۵ درصد خانواده های روستایی آذربایجان شرقی از راه آسفالته برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این‌ طرح‌ها تسهیل تردد روستاییان و کاهش مشکلات آنها برای رفت آمد است اضافه کرد : این طرح ها در جغرافیای وسیع استان اجرا شده و برای اجرای این تعداد راه روستایی، ۲۲۰ هزار تن آسفالت ریزی شده است.