شناسهٔ خبر: 115371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد:

آغاز بهره برداری از ۴۷ طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همزمان باهفته دولت

بهره برداری آذربایجان شرقی در دومین مرحله‌ی افتتاح طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، ۴۷ طرح با ۶۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در مراسم‌افتتاح  طرح ها گفت : ۴۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت، روکش آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راه های اصلی استان، اصلاح پنج نقطه حادثه خیز، خط کشی محورهای مواصلاتی استان به طول ۱۴۵۱ کیلومتر، اضافه شدن ۱۳ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری و ۲ دستگاه سامانه توزین در حال حرکت راهداری از جمله طرح های بهره برداری شده توسط بخش دولتی است که ۴۶۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آنها هزینه صرف شده است.

علیزاده افزود : شش باب مجتمع خدماتی رفاهی، مرکز معاینه فنی میانه و بازسازی ناوگان عمومی اتوبوس و مینی بوس هم طرح هایی است که با سرمایه گذاری ۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی، هم گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان، ۴۰ هزار میلیارد تومان در قالب اعتبار و تسهیلات به استان ما اختصاص یافت که ۲ هزار میلیارد تومان آن به طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای تزریق خواهد شد.

سلمانیان افزود: با این‌ میزان‌ اعتبار، پل های شهرستان های اهر، مراغه، آذرشهر، میانه، مرند و سردرود تکمیل شده و پل شهرک سرمایه گذاری خارجی هم احداث خواهد شد.

وی همچنین با اعلام اینکه برای ساخت طرح‌ های نهضت ملی مسکن در استان ۸۴۸  هکتار زمین مورد نیاز است، گفت: ۵۸۲ هکتار از این میزان زمین تامین شده است.