شناسهٔ خبر: 115388 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

کارخانه روغن‌کشی در بندر امام (ره) بخش قابل توجهی از نیاز خوراک دام و طیور کشور را تأمین می‌کند

بندر امام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی بندر امام تاکید کرد: بندر امام خمینی (ره) نقش مهمی در بحث تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی دارد و با بهره‌برداری از برخی از این پروژه‌ها، اثرات آن علاوه بر استان، در سطح ملی نیز نمایان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی در حاشیه مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) و بنادر تابعه، در جمع خبرنگاران گفت: مردم خونگرم استان خوزستان در ایام دفاع مقدس نقش مهمی را ایفا و دلاورانه و فداکارانه در دفاع از اسلام عزیز و میهن اسلامی حماسه خلق کردند. 

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، عنوان کرد: امروز با زحمت همکاران و بخش خصوصی، ۷ پروژه عظیم و کلان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۴ پروژه دیگر نیز آغاز شد.

مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه مجموع این پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال انجام شده است، گفت: با وجود این پروژه‌ها، ۳۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود که در بحث بهبود معیشت و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت. 

صفایی، منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی را یک بندر مادر و بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: بندر امام خمینی (ره) نقش مهمی در بحث تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی دارد و با بهره‌برداری از برخی از این پروژه‌ها، اثرات آن علاوه بر استان، در سطح ملی نیز نمایان خواهد بود. 

وی ادامه داد: بندر امام خمینی (ره) در طول ۵ ماه سال جاری، ۱۸ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری را انجام داد که عمده آن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بود. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز با بهره‌برداری از فاز ۲ و ۳ کارخانه روغن‌کشی و تصفیه روغن خوراکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) روزانه با استحصال ۱۲۰۰ تن روغن از ۶۰۰۰ تن دانه روغن ضمن رفع نیاز صنعت، اصناف و مصرف خانوار بخش قابل توجهی از نیاز خوراک دام و طیور کشور را تأمین می‌کند.